در گفتگوی قم فردا با روابط عمومی شرکت مخابرات قم مطرح شد؛

علت افزایش تعرفه های تلفن ثابت در قم چیست

پیام های متعددی از شهروندان قمی به سایت قم فردا ارسال شده است مبنی بر افزایش تعرفه های قبوض تلفن ثابت در حالی که بعضاً هیچ استفاده‌ای از خطوط تلفن ثابت نداشتند خبرنگار ما این موضوع را پیگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پیام های متعددی از شهروندان قمی به سایت قم فردا ارسال شده است مبنی بر افزایش تعرفه های قبوض تلفن ثابت در حالی که بعضاً هیچ استفاده‌ای از خطوط تلفن ثابت نداشتند در این زمینه سعید عزیزاللهی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: هزینه درج شده  روی بخشی از قبوض تلفن ثابت افزایش آبونمان نیست بلکه هزینه نگهداری( حداقل کارکرد) به بعضی قبوض تلفن ثابت اضافه شده است، که روی قبض تلفن ثابت به عنوان هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی تلفن ثابت لحاظ شده است.
عزیزاللهی افزود: هزینه حداقل کارکرد بر اساس مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت روی تعدادی از قبوض تلفن ثابت مشمول مصوبه اعمال شده است، که برای مشترکین شهر تهران مبلغ ۲۰ هزار تومان، مراکز استان ها مبلغ ۱۵ هزار تومان و شهرستان ها مبلغ ۱۰ هزار تومان  ماهیانه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان داشت: طی ۱۲ سال گذشته افزایش قیمت در تلفن ثابت نداشتیم و این افزایش اخیر هم بر اساس مصوبه شورای رقابت است، هزینه نگهداری به ازای هر خط تلفن ثابت فعال برای مخابرات بر اساس محاسبات سال ۱۴۰۰ بالغ بر  ۳۰ هزار تومان در ماه است که در شهر قم  ۱۵ هزار تومان و سایر شهر های استان ۱۰ هزار تومان از  مشترکان دایر  فعال و بدون کارکرد  یا کم کارکرد مشمول مصوبه اخذ می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان قم تصریح کرد: این مبلغ صرفا از تلفن ثابت دایر و فعال که کارکرد کمتر از ۱۵ هزار تومان در شهر قم و ۱۰  هزار تومان در سایر شهرها استان داشته باشند به عنوان هزینه نگهداری حداقل کارکرد محاسبه خواهد شد،  البته اگر مشترکان از تلفن ثابت برای تماس شهری و بین شهری و موبایل استفاده کنند جمع کارکرد‌ این مبلغ از هزینه حداقل کارکرد کسر خواهد شد، به طور مثال اگر مشترکی مبلغ ۱۵ هزار تومان یا بیشتر در طول ماه  در سه آیتم اعلام شده با تلفن ثابت کارکرد داشته باشد همان مبلغ کارکرد دریافت می شود و مبلغ ۱۵ هزار تومان هزینه نگهداری جداگانه محاسبه نمی شود، اگر مشترکی ۱۰ هزار تومان صحبت کند مبلغ ۱۰ هزار تومان از مبلغ هزینه نگهداری کسر شده و فقط ۵ هزار تومان هزینه نگهداری به قبض تلفن اضافه می شود.

عزیزاللهی در پاسخ به این سوال که منظور از هزینه نگهداری چیست؟ بیان داشت: هزینه نگهداری  هر خط فعال  شامل هزینه برق هر پورت فعال، نگهداری شبکه سیم کشی آن خط ، هزینه نیروی انسانی نگهداری و رفع خرابی به صورت ۲۴ ساعته می  باشد .

وب گفت: لازم به ذکر است مشترکان با تماس با شماره ۲۰۰۰ می توانند با دریافت ریز مکالمات و هزینه قبض به روز تلفن ثابت خود  در طول ماه هزینه حداقل کارکرد خط تلفن ثابت خود را  مدیریت کرده و اضافه پرداختی نداشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات قم در پاسخ به این سوال که اگر تلفن ثابت برای اینترنت و‌مودم استفاده شود باز هزینه نگهداری اعمال می شود؟ تصریح کرد: بله؛ مسئله استفاده از اینترنت و مودم جداگانه محاسبه می شود و ربطی به هزینه نگهداری تماس صوتی تلفن ثابت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تلفن ثابت به علت بدهی قطع می شود؟ گفت: مبالغ بالای ۲۰ هزار تومان در دوره مشمول قطع می باشند و اعتبار مشترکین در قطع  میان دوره در حال حاظر  مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/37544
اخبار مرتبط

نظرات شما