مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در گفتگو با قم فردا:

یک چهارم پرونده های تعزیرات قم مربوط به تخلف نانوایی ها است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به اینکه تقریبا یک چهارم پرونده هایی سال ۱۴۰۱ که به تعزیرات حکومتی وارد می شود مربوط به تخلفات صنف نانوایان است گفت: برخی از نانوایی ها برای اینکه مشتری هایشان کمتر شود عمدا کیفیت نان را کاهش می دهند تا بتوانند آراد دولتی را آزاد بفروشند.

مهدی ریاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: تقریبا یک چهارم پرونده هایی سال ۱۴۰۱ که به تعزیرات حکومتی وارد می شود مربوط به تخلفات صنف نانوایان است، بسیاری از نانوایان منصف هستند و  قانون و  حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند اما برخی از واحد‌های صنفی که اجازه ای هستند و با توجیه اینکه هزینه واحد‌های نانوایی افزایش پیدا کرده است مرتکب تخلفاتی می شوند.

وی گفت: از جمله تخلفاتی که صنف نانوایان انجام می دهند کم فروشی با کم کردن وزن چانه، کنجد پاشی و فروش اجباری ، آرد فروشی ، کم کردن ساعات کاری و تعطیلی های خودسرانه است که دستگاه های نظارتی که وظیفه نظارت میدانی و ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی را دارند در این زمینه باید وارد عمل شوند.

ریاضی خاطر نشان کرد : سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است و مانند دادگاه عمل می کند ضابطین قضایی سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های مختلف است که باید از واحد‌های صنفی مختلف سرکشی و بازرسی انجام دهند و شکایات مردم را رسیدگی کرده و به تعزیرات حکومتی استان ارسال کنند که این کار کم و بیش در حال انجام است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم تصریح کرد : اشکالی که وجود دارد دارد این است که تفاوت قیمت آرد دولتی با آراد آزاد زیاد است به طوری که اگر یک نانوا یک کیسه آراد را پخت کرده و به شکل نان به دست مردم برساند حدود ۱۰۰ هزار تومان به دست می آورد اما اگر یک کیسه آرد دولتی را به صورت آزاد بفروشند  می توانند حدود ۶۰۰ هزار تومان به فروش برسانند مشتریان این آرادها نانوایان آزاد پز، شیرینی فروشان، کارخانه های تولید چسب چوب، کیک و بیسکویت و دامداری ها هستند.

وی اضافه کرد : برخی از نانوایی ها ساعات پخت را کاهش دادند و کیفیت نان را کاهش دادند که به اصطلاح مشتری پرانی می کنند تا مردم برای تهیه نان از آن نانوایی رغبتی نداشته باشند تا بتوانند آرد سهمیه ای را بفروشند ، برای این مسئله جلساتی در ستاد تنظیم بازار استانداری همچنین در شورای سیاست گذاری گندم، آرد و نان این موارد پیگیری می شود و پرونده ها به روز است و کمتر از ۱۰ روز پرونده حوزه آرد و نان رسیدگی می شود.

ریاضی خاطر نشان کرد : یک شعبه ویژه رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات نانوایی ها در تعزیرات حکومتی تعیین شده و پرونده ها مستقیم به این شعبه ارجاع می شود.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم تاکید کرد : یک نانوایی به جهت اصرار برای انجام تخلف تعطیل شده است و پارچه تخلف برای آن نصب شد و تعداد زیادی از نانوایان متخلف جریمه نقدی شدند مردم برای اعلام گزارش تخلفات نانوایی ها با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت ، معدن و تجارت  تماس بگیرید.

گفتگو از مرضیه مهدیلو 
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/38081
اخبار مرتبط

نظرات شما