نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

فتنه ها، جوهر و چهره واقعی افراد را مشخص می کند/ هدف دشمن در فتنه اخیر سرنگونی و یا مهار انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار حیات خود را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می بیند، گفت: فتنه ها، جوهر و چهره واقعی افراد را مشخص می کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی «حوزویان بصیر» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از دهه پنجاه با فتنه‌های مختلفی مواجه شده است، اظهار داشت: فتنه را دشمن ایجاد می کند البته فتنه به معنای فساد نه به معنا امتحان؛ امیرالمومنین می فرماید فتنه به معنای تاریک کردن است.
وی ادامه داد:  فتنه به این معنا همیشه بوده و خواهد بود و از دشمن هم انتظارنداریم فتنه نکند آن هم دشمنی که موجودیت خود را با انقلاب درحال نابودی می بیند.
استکبار حیات خود را با وجود انقلاب در خطر می بیند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه استکبار موجودیت و حیات خود را با وجود انقلاب اسلامی کاملا در خطر می بیند، گفت: جنگ جبهه حق با باطل تمام شدنی نیست و این را قرآن گفته است.
وی اضافه کرد: فتنه ها دستاوردها و فایده های دارد که در این خصوص پیامبر(ص) فرمودند: از فتنه های آخرالزمان ناراحت نباشد آن ها نابود کننده جریان نفاق است. یکی از برکات فتنه کشف حجاب از چهرها است.
حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: علاوه بر این که بسیاری از افراد نوکر غرب  در این روزها کشف حجاب کرده اند خیلی از شخصیت ها و آدم های مدعی هم کشف حجاب کرده اند و این کشف حجاب ها و این ریزشها برای ما خوب است چرا که ما این ریزش ها را جدا شدن غده های سرطانی می دانیم. البته کاش مانند فتنه 88با این فتنه گران برخورد نکنید و یادمان نرود امروز چه کسانی چه حرف هایی زدند.
فتنه ها، جوهر و چهره واقعی افراد را مشخص می کند
وی تصریح کرد: به امید روزی نباشیم که دشمن فتنه نکند و خدا جلوی هر فتنه ای را بگیرد. با برخی از این فتنه خداوند به دنبال جراحی است تا برخی اعضا جدا شوند. خدا می خواهد با این فتنه ها و جنگ ها قوی شویم. خدا میخواهد از طریق فتنه ها جوهر انسان ها و چهره واقعی آنها آشکار شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مهم است که ما در برابر فتنه چه کنیم، گفت: اولین چیزی که به ما گفته اند در برابر فتنه ها درک درست و صحیح و به موقع از نوع حمله و محور حمله دشمن داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در فتنه باید بصیرت داشته باشیم و نقشه دشمن را ببینیم.باید در فتنه ها و مخصوصا فتنه اخیر به محورهایی توجه کنیم.
حاجی صادقی با اشاره به این محورها  گفت: هدف و انگیزه اصلی این فتنه به وسیله دشمن چه بود؟، طرح و برنامه و راهبرد دشمن چیست؟، چه ترکیبی را آماده کرده است؟ که برای فتنه اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که جنگ احزاب است. زمینه ها و عوامل شکل گیری این فتنه ها چیست؟، نتیجه و پیامدها ، ارزیابی از اینکه فتنه به کجا رسیده است؟، راه مقابله با فتنه چگونه است؟ با فتنه نمی شود مانند عملیات های دفاع مقدس جنگید.
وی ادامه داد: طبق گفته امیرالمومنین علی(ع) فتنه دو مرحله دارد، اقبال و ادبار، مرحله ادبار دوران آموختن و روشنگری است؛ لذا این فتنه را هم همانند فتنه‌های دیگر به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ضمن ارزیابی از فتنه اخیر، گفت: در فتنه ها و میدان ها جنگ هرکسی به هدف خود برسد پیروز است ما اگر نگذاریم جبهه باطل به هدف خود برسد پیروز هستیم. اولین کسی که فتنه گران را از فتنه زدگان جدا کرد و امروز هم رهبر ما از آن ها یاد گرفته است حضرت زهرا بود.
هدف فتنه اخیر سرنگونی و نابودی انقلاب توسط خود مردم بود
وی ابراز داشت: اگر دشمن به هدف خود رسیده باشد پیروز است. هدف دشمن در فتنه اخیر دو مرحله ای بود. آمریکا می گوید هدف اول سرنگونی و نابودی انقلاب اسلامی به وسیله مردم ایران است؛ حدود دو دهه است آمریکایی ها در تحقیق های خود به یک نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی ایران را کسی نمی تواند نابود کند جز مردم ایران.
دشمن به دنبال مهار انقلاب بود
حاجی صادقی عنوان کرد: دشمن در مرحله دوم برنامه داشت که اگر نتوانست انقلاب را نابود کند آن را مهار کند یعنی نگذارد انقلاب پیشرفتی داشته باشد و نگذارد این الگو در دنیا جا بیفتد. این الگوی حکومتی که نه با شرق و نه با غرب نسبت دارد و آرام آرام نه در مردم بلکه در دولت ها هم نفوذ می کند . دشمن اذعان دارد که این انقلاب در حال پیشروی است و باید کاری کند که جلوی این موفقیت را بکیرد.
وی عنوان کرد: حال باید ببینم دشمن موفق بوده است یا نه؟ دشمن اعتراف کرده است که آن چیزی که فکر می کرد و آن چیزی را که طراحی کرد محقق نشد، نه انقلاب نابود شد و نه انقلاب مهار شد. دشمن به دنبال این بود که اگر به اهدف خود نرسید مردم و مسئولین را مشغول به فتنه کند تا از فعالیتهای بازبمانند که رهبری در سخنرانی ها خود به این مسئله اشاره و اعلام کردند از خدمت رسانی و فعالیت های خود غافل نشوید.
دشمن در فتنه اخیر به هدف خود نرسید
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن در اصل فتنه شکست خورده است اما برای اینکه این فضای اغتشاش درکشور ادامه داشته باشد اقداماتی همچون ترور های کور برای ایجاد رعب و وحشت و ناامنی، حمله به عمامه و چادر و حوزه های علمیه برادران و خواهران  را انجام می دهد. این واقعیتی ست که آنها به هدف خود نرسیدن و به دنبال این هستند که فضای کشور آرام نشود.
امروز نوع دشمنی، فتنه است
وی تصریح کرد: آن چیزی که مهم است امروز نوع دشمنی، فتنه است و در مقابل فتنه حوزه علمیه و خواهران که بیشتر از همه مورد حمله هستند باید نقش رزمندی و جهادی گری خود را نشان دهند.
امروز میدان جنگ ، تبیین است
حاجی صادقی افزود: امروز میدان جنگ نظامی نیست امروز میدان جنگ تبیین ها است که باید شما خود را نشان دهید و خودتان بجنگید. جهاد تبیین مانند جهاد امیدآفرینی، جهاد شکست های دشمن، جهاد معرفت دینی، جهاد شناخت فتنه و... امروز باید گفته شود.


حسین حیدری
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/38227
اخبار مرتبط

نظرات شما