کاردار سابق سفارت ایران در لبنان :

رسانه های آمریکایی عربستانی تبدیل به اتاق جنگ علیه ایران شده اند / اتاق های تاریک لیدر اغتشاشات در اروپا و آمریکا است

کاردار سابق سفارت ایران در لبنان گفت: بی بی فارسی در فتنه 88 تأسیس شد، اینترنشنال، منوتو، بی بی سی العربیه و صدای آمریکا از جمله منظومه رسانه ای آمریکا هستند که اکثر اینها توسط عربستان تأمین می‌شوند و هم اکنون به اتاق جنگ ترکیبی، جنگ رسانه، جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی و نظامی تبدیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدهادی سیدافقهی پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی «حوزویان بصیر» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد به تبیین تقابل راهبرد آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پرداخت، اظهار داشت: آمریکا برای کشورهای خاورمیانه نقشه ای به نام خاورمیانه بزرگ و یا خاورمیانه جدید طراحی کرده است، بخشی از ایران در شرق و بخشی از افغانستان و پاکستان باید جدا شود تا بلوچستان بزرگ ایجاد شود؛ در شمال غرب هم بخشی از عراق و سوریه و ترکیه و ایران جدا شود به عنوان کردستان بزرگ؛ همین نقشه در عراق ادامه پیدا می‌کند؛ آمریکا از مدت ها قبل به دنبال تقسیم منطقه است.
وی ادامه داد: آمریکا بعد از اینکه ترامپ سرکار آمد دست به اقدامات عجیب تعامل آمریکا با کل دنیا، منطقه غرب آسیا و کشور جمهوری اسلامی ایران زد، دامنه درگیری آمریکا با این سه لایه و نحوه روبه رویی با این سه لایه  متفاوت است.  بحث اغتشاشات اخیر بخش کوچکی از سطح درگیری ما با آمریکا است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان اضافه کرد: اقدامات ترامپ بر علیه تمام معاهده ها و قوانین و کنوانسیون ها به نوعی اعلام جنگ است. خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و خروج آمریکا از یونسکو، خروج از کنوانسیون سازمان ملل و غیره از دیگر اقدامات ترامپ بود. زمان آقای ترامپ، اتحادیه اروپا با آمریکا درگیر شد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات آمریکا در غرب آسیا، گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت یکپارچه ابدی اسرائیل، الحاق سرزمین های اشغالی و ارتفاعات جولان سوریه به رژیم صهیونیستی، طرح معامله قرن برای نابودی فلسطین، قطع کمک های آمریکا به آژانس، کمک به آوارگان فلسطینی و عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب از جمله اقدامات آمریکا در غرب آسیا بود.
سید افقهی با اشاره به اینکه معامله قرن چیست، عنوان کرد: در معامله قرن این مطلب مطرح می شود که دست از فلسطین بردارند و قرارداد صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی بسته شود.
وی با اشاره به هدفگذاری های آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ، خاطرنشان شد: تجزیه کشورهای منطقه بر اساس دین، مذهب، نژاد و قومیت، حفظ استمرار و حیات و اقتدار رژیم صهیونیستی، گسترش هژمون آمریکا در منطقه غرب، آسیا و شمال آفریقا؛ تسلط آمریکا بر ذخایر و منابع انرژی منطقه و مقابله و سرکوب خیزش های اسلامی مورد حمایت ایران که محور مقاومت است.  اقدامات آمریکا برای رسیدن به این هدفگذاری ها سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه ما یک منظومه نظامی دارد گفت: آمریکا 40 پایگاه نظامی در منطقه ما تأسیس کرده است، در مجموع تمام شش کشور جنوب خلیج فارس، پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار دادند. علاوه بر منظومه نظامی، آمریکا یک منظومه سیاسی در منطقه خاورمیانه دارد، برخی کشورها همپیمان هستند مانند بحرین، کویت، عمان ، قطر،  مصر و اردن و برخی هم حمایت کننده .
وی در ادامه با اشاره به منظومه دینی- رسانه ای آمریکا در خاورمیانه، گفت: مجموعه ای از علما در منطقه هستند که جنایت های آمریکا را در منطقه توجیه و تطهیر می‌کنند. می گویند ما باید با آمریکا همکاری کنیم و کنار بیاییم.  بی بی فارسی در فتنه 88 تأسیس شد، اینترنشنال، منوتو، بی بی سی العربیه و صدای آمریکا از جمله منظومه رسانه ای آمریکا هستند که اکثر اینها توسط عربستان تأمین می‌شوند و هم اکنون به اتاق جنگ ترکیبی، جنگ رسانه، جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی و نظامی تبدیل شدند.  
سیدافقهی با اشاره به تقابل راهبرد آمریکا در ایران، ابراز داشت: آمریکایی ها در پنج مرکز و بخش علیه ایران توطئه می‌کنند، کاخ سفید، رئیس جمهور و وزارت تابعه و همگی تمام قد در مقابل ایران ایستاده اند، کنگره آمریکا که از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تشکیل شده علیه ایران فعالیت می‌کنند. اتاق های اندیشه ورزی از دیگر مکان های فعال آمریکا علیه ایران است. در آمریکا 40 هزار اتاق اندیشه ورزی وجود دارد و فعالیت می‌کنند و ما هم باید در این عرصه فعال باشیم.
وی ادامه داد: آیا هیچ گاه تصور می کردید یک سلبریتی علیه کشور و هموطن خود موضع بگیرد؟ تیم فوتبال که نماد اقتدار و حرمت یک کشور است رفتارهای غیرمنطقی از خود نشان دهد. دشمن سرمایه گذاری کرده و حمایت می‌کند.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان عنوان کرد: بایدن همان خط ترامپ را ادامه می دهد. کارتر تحریم ها را به 1853 تحریم رساند، پمپئو وزیر سابق آمریکا گفت ایران باید اول شرط ما را بپذیرد. خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم ها علیه ایران، تحمیل 12 شرط برای بازگشت به میز مذاکره، به راه انداختن جنگ روانی، شناختی، جنگ مذاکره، جنگ نفتکش ها و جنگ اقتصادی، تروریست خواندن سپاه پاسداران، نفوذ و تخریب در داخل ایران از طریق جاسوسان و همچنین عملیات نظامی (شهادت سردار سلیمانی و تجاوز به حریم هوایی) همه از اقدمات آمریکا علیه ایران است.
وی افزود: برخی از لیدرهای اغتشاشات در داخل دستگیر شدند، اما اتاق های تاریک آنها در اروپا و آمریکا است. رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند مراقب باشید دشمن در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کرده است.
سیدافقهی ادامه داد: وقتی کشور قوی شد، دشمن جرئت حمله ندارند.  عربستان دو روز پیش 45 شهروند سعودی را گردن زد، اما کسی حرفی نزد، آن وقت دختری در ایران به مرگ طبیعی از دنیا می رود و همه آه و فغان می‌کنند.  از کدام حقوق بشر حرف می زنند.
وی اضافه کرد:  امروز دستاوردهای محور مقاومت به جایی رسیده که ترامپ می گوید هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم اما همه طرح های ما شکست خورد و علت آن، ایران است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان گفت: آمریکا با شرکای اروپایی خود اختلاف دارد، آمریکا به دنبال مذاکره نیست، به دنبال چیز دیگری است؛ رهبری فرمودند اگر ما همیشه را بدهیم در آخر آمریکا به دنبال دین از سیاست خواهد بود چرا که خواسته اصلی آنها این است.
وی با اشاره به پیش فرض های مواجهه با آمریکا، بیان کرد: سه پیش فرض وجود دارد، یا با آمریکا وارد جنگ شویم، یا مذاکره کنیم و یا در مقابل تحریم ها مقاومت کنیم؛ پرواضح است که سومین گزینه بهترین گزینه است، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، هزینه سازش و تسلیم در مقابل آمریکا به مراتب بیشتر از مقاومت است، برکاتی که مقامت دارد، سازش ندارد.




حسین حیدری
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/38228
اخبار مرتبط

نظرات شما