یادداشت؛

پشت پرده توطئه افکنی دشمنان نظام علیه روحانیت

تاریخ ایران همواره نشان داده که در بزنگاه‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز این روحانیون بودند که وارد صحنه شدند و اجازه ندادند توطئه‌ها و نقشه‌های شوم بیگانگان عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تاریخ ایران در این سده‌ها همواره نشان داده که در برابر زورگویی و چپاول اموال مردم توسط بیگانگان این جامعه روحانیت بوده که وارد صحنه شده و اجازه نداده است که سرمایه‌های این ملت به تاراج برود.
در واقع تاریخ ایران همواره نشان داده که در بزنگاه‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز این روحانیون بودند که وارد صحنه شدند و اجازه ندادند توطئه‌ها و نقشه‌های شوم بیگانگان عملی شود.
این مهم تنها به دوران پهلوی دوم و پایه‌ریزی انقلاب برنمی‌گردد؛ بلکه در دوران قبل از آن هم همواره این جامعیت روحانیت بوده است که در میدان عمل و دفاع از حق‌وحقوق مظلومین وارد عمل شده است.
اوج رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های این قشر را می‌توان در مبارزات انقلاب اسلامی ایران دید جایی که در برابر رژیم ستمگر شاه وارد عمل شدند و هر خطری از شهادت گرفته تا زندان‌های مخوف و تبعیدهای مختلف را به جان خریدند تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.
بعد از انقلاب نیز در برهه‌های تاریخی همواره این قشر در خط مقدم خدمت‌رسانی و جهاد حضور داشته است.
نمونه بارز این ادعا را می‌توان در جنگ تحمیلی مشاهده کرد، جامعه روحانیت کشور در طول جنگ ۸ساله بیشترین نماینده را داشتند.
البته حضور و فعالیت روحانیون در خط اول خدمت‌رسانی به جنگ تحمیلی ختم نشد به‌طوری‌که در حوادث و بلایای طبیعی نیز باز هم این روحانیون بودند که در حلقه اول خدمت‌رسانی جهادی وارد عمل می‌شدند.
اوج رشادت و همراهی با مردم را می‌توان در دوران کرونا مشاهده کرد زمانی که بسیاری از افراد جامعه از ترس این بیماری از کنار مراکز درمانی هم عبور نمی‌کردند این روحانیون بودند که با حضور در مراکز درمانی ضمن دادن قوت قلب به کادر درمان، به بیماران آرامش روحی و روانی دادند.
به عبارت ساده‌تر روحانیون همواره در کنار مردم و برای یاری رساندن به آن‌ها حضور داشتند و علاوه بر این روحیه استکبارستیزی و عدالت‌خواهی آن‌ها سدی در برای دشمنان نظام بوده و از همین رو هجمه‌های سازمان‌یافته در مقطع کنونی ناشی از همین رشادت‌ها و دلیری‌ها است.

عباسعلی محمدی مطلع

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/38345
اخبار مرتبط

نظرات شما