همسر شهید مدافع حرم در گفتگو با قم فردا:

حضرت ام البنین بهترین الگوی برای همه خانواده شهدا است

همسر شهید مدافع حرم گفت: حضرت ام البنین سلام الله علیها دارای صفات اخلاقی بسیار بالایی هستند و نه تنها الگوی مادران و همسران شهدا هستند یک الگوی عملی جامع و کامل برای همه خانواده شهدا نیز هستند.

مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی ضمن گرامی داشت سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: گره خوردن نام مادران و همسران شهدا با خانم حضرت ام البنین سلام الله علیه باعث افتخار ما است چنین نامگذاری نشان از نقش تاثیر گذار همسران و مادران شهدا است.

وی گفت: ویژگی بارز حضرت ام البنین سلام الله علیها ولایت مداری و تسلیم محض در برابر امام زمان خودشان بود و در این راه نیز فرزندان ولایت مداری همچون حضرت ابوالفضل علیه السلام تربیت کرد، ایشان چنان غرق در دریای معرفت بودند که با وجود اینکه داغ چهار پسر همچون علمدار کربلا که تاریخ همانند آن را به خود نخواهد دید را در دل داشتند اما برای ذره ای در راه و هدف خود تردد نکردند.


رضایی عنوان داشت: حضرت ام البنین سلام الله علیها دارای صفات اخلاقی بسیار بالایی هستند و نه تنها الگوی مادران و همسران شهدا هستند یک الگوی عملی جامع و کامل برای همه خانواده شهدا نیز هستند.


همسر شهید مدافع حرم که به علت اسارت پدر در دوران جنگ تحمیلی ۸ سال از دیدار پدرش محروم بود افزود: در کنار ولایتمداری حضرت ام البنین سلام الله علیها صبر و تحمل ایشان بر سختی ها نیز سرمشقی برای همه ما خواهد بود به یاد دارم که در دوران دفاع مقدس همسران شهدا، جانبازان ، اسرا و رزمندگان همه مسئولیت های خانه را به تنهایی به دوش می کشیدند تا مردان آنها در جبهه ها مقابل ظلم ایستادگی کنند و نتیجه این ایستادگی امروز استقلال و قدرت را برای این کشور به ارمغان آورد.


رضایی خاطر نشان کرد: همسران و مادران شهدا بیشتر از شهدا اجر نداشته باشند  کمتر نیز ندارند روشنگری های همسران، مادران ، خواهران و دختران شهدا و استواری و پایداری در راه عزیزترین شخص زندگیشان همانند همان خون تاثیر گذار است، داغ عزیزان ما برای همیشه در دل ما خواهد ماند و برای همین هم هرگز از راه انقلاب و اسلام عقب نخواهیم نشست.

همسر شهید عربی ادامه داد: شهدا با پشت گرمی همسران خود در جبهه های نبرد چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوره جبهه های مقاومت در میدان نبرد حاضر شدند، همسران و مادران شهدا تصور نکنند حالا که عزیز خود را تقدیم اسلام کردن اند دیگر وظیفه ای ندارند اتفاقا وظیفه آنها برای نگه داشتن راه و یاد شهدا چه بسا سختر از جبهه های نبرد است، معرفی نوع سبک زندگی شهدا به نسل جوان  از جمله وظایف همسران شهدا است گاهی شهدا را دست نیافتنی معرفی می کنند این اشتباه است شهدا مثل همه مردم عادی بودند و زندگی می کردند ، مسافرت می رفتند ، پارک و سینما می رفتند ، خنده و شادی داشتند اما همه اینها در قالب رضایت خدا انجام می شد این بخش از زندگی شهدا توسط خانواده شهدا باید تبیین شود.

شهیدمدافع حرم علی‌اکبر عربی جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین(ع) از لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود که در درگیری با نیروهای تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه در بهمن‌ماه ۱۳۹۴ به خیل شهدای مدافع حرم پیوست از وی دو دختر و یک پسر به یادگار مانده است.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39153
اخبار مرتبط

نظرات شما