مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد:

راهیابی ۷۴ نفر به مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف در قم /برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در قم، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در چهار مرحله در حوزه معارفی این مسابقات شرکت کرده‌اند، درحال حاضر در مرحله نهایی کشوری نیز رقابت میان ۷۴ نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان دنبال می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قم، اظهار داشت: قم در آستانه برگزاری مرحله نهایی این مسابقات است؛ این دوره از مسابقات از شنبه هشتم بهمن لغایت سه‌شنبه ۱۱ بهمن در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امسال یک ابتکاری که به کار برده شده این است که برگزاری این مسابقات در چند استان متمرکز شده و بدین‌جهت بخش معارفی به قم اختصاص داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برای اولین بار است که سازمان اوقاف به محتوای قرآن ورود پیدا کرده است؛ این رویکرد سازمان اوقاف را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این دوره از مسابقات به میزبانی قم به شیوه مطلوب و باشکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار شود.به‌دنبال این هستیم تا دبیرخانه این بخش مسابقات را در قم مستقر کنیم، استان ما ظرفیت بالایی در بُعد معارفی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارد.
وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در چهار مرحله در حوزه معارفی این مسابقات شرکت کرده‌اند، درحال حاضر در مرحله نهایی کشوری نیز رقابت میان ۷۴ نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان دنبال می‌شود.
اسکندری با اشاره به اینکه ما اگر معارف قرآنی را در مسابقات بین‌المللی بگنجانیم؛ پیام‌های قرآنی و اهل‌بیت(ع) از ایران به جهان اسلام منتقل خواهد شد، گفت: ما اگر بتوانیم پیام معارفی قرآن را از کشورمان منتقل کنیم بسیار به نفع ایران اسلامی خواهد بود.
وی تاکید کرد: افتتاحیه این مسابقات از ساعت ۹ الی ۱۱ روز ۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و روز ۹ بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ دنبال می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با سخنرانی نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/39558
اخبار مرتبط

نظرات شما