اختصاصی قم فردا؛

تصاویر منتشر نشده از جانفشانی پاسداران قم در مرزهای شمالغرب

در این چند روز خبر تحریم فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم واکنش‌هایی را به همراه داشت، شاید بسیاری ندانند چرا دشمنان از این لشکر ترس و وحشت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در این چند روز خبر تحریم فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم واکنش‌هایی را به همراه داشت، شاید بسیاری ندانند چرا دشمنان از این لشکر ترس و وحشت دارند.

لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام در دوران دفاع مقدس همواره لشکر پیروز و خط‌شکن بود.

لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) یکی از مهم‌ترین یگان‌های رزمی و قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است،این یگان در طول هشت سال دفاع مقدس، در ۱۷ نبرد مستقیم، سه نبرد تحت امر و ۲۸ عملیات پدافندی در جبهه شمال غرب و جنوب، نقش مؤثری ایفا کرد.

 لشکر ۱۷ بعد از دوران دفاع مقدس نیز همواره در سخت‌ترین شرایط در سیل و زلزله و در دوران‌های سخت دیگر در کنار مردم بود و در مأموریت‌های مختلف با حضور در مرزهای شمال غرب ، امنیت مرزها را تأمین می‌کنند و در این راه شهدای مظلومی را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

سال ۹۰ سه پاسدار قمی در کوه‌های شمال غرب در دفاع از این وطن براثر سرما یخ زدند و شهید شدند.

شهیدان «سعید غلامی شهروز» متولد ۱۳۶۲ «روح‌الله شکارچی» متولد ۱۳۵۷ و «محمد سلیمانی» متولد ۱۳۶۱ که در واپسین روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ در جریان نجات سربازان از سنگرهای برف‌گرفته در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور دچار یخ‌زدگی شده و به خیل شهدا پیوستند.

سال ۹۰ شهیدان عباس عاصمی فرمانده اطلاعات سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، علی‌اکبر جمراسی، محمود احمدی تبار، ولی‌الله صحرایی، سید عبدالحسین موسوی نژاد و مهدی خبیر ر در جریان عملیات تعقیب و مقابله با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند.
این اقدام تروریستی که در منطقه مرزی آلواتان سردشت، برنامه ریزی شده بود ، با انفجار مین در مسیر خودروی این شهدا صورت گرفت.

مأموریت‌های موفق برون‌مرزی لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم ازجمله در دفاع از حرم و مبارزه با تروریست‌ها مدال افتخار دیگری است خار چشم دشمنان شده است استان قم در دفاع از حرم شهدای زیادی تقدیم کرده است.

تصاویر فوق حضور رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام را در سال‌های اخیر در مأموریت تأمین امنیت مرزهای شمال غرب را نشان می‌دهد که در سخت‌ترین شرایط حضور داشتند و برای تأمین امنیت مردم جان‌فشانی کردند



 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/39655
اخبار مرتبط

نظرات شما