دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه:

سپاه پاسداران طرفدار و کنار مردم است

دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه گفت:مردم در جمهوری اسلامی مهم هستند مسئولان می‌آیند و می‌روند اما مردم هستند که می‌مانند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی باید طرفدار و کنار مردم باشند و هوای مردم را داشته باشند و تا امروز هم همین‌طور بوده است‌.

سردار ضیاالدین حزنی دبیر قرارگاه مرکزی و محرومیت زدایی جهاد سازندگی سپاه در حاشیه مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جایزه ملی احسان که عصر امروز در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: امام خمینی(ره)  فرمودند همه باید برای رفاه طبقه محروم تلاش کنند که خیر دنیا و آخرت در این است، همچنین رهبر انقلاب هم می‌فرایند اگر کارهای عمرانی انجام شود اما چیزی عاید محرومان نشود فایده ندارد.

وی ادامه داد: در همه جای کشور در برخی موارد عقب‌ماندگی وجود دارد ، فقر و محرومیت پیامدهایی در جامعه دارد و مانع پیشرفت جامعه می‌شود، در همه دولت ها با همه گرایش ها به محرومیت زدایی کمک کردیم.

حزنی گفت: ۷۵ درصد از طرح های قرارگاه محرومیت زدایی کوچک، زود بازده و عام المنفعه و توسط مردم و ساکنان بومی قابل اجرا هستند.

دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اولویت موضوعات محرومیت زدایی در قرارگاه کشاورزی،اشتغال، سلامت، مسکن زیرساخت‌ها، امور فرهنگی، امور غیر عمرانی، تامین جهیزیه، امنیت، تبلیغات و...است.

وی تأکید کرد: فقر باعث ناراحتی نیست بلکه اختلاف طبقاتی و بی عدالتی در توزیع امکانات باعث افزایش ناراحتی مردم می‌شود، 
بیکاری در درجه اول و سپس اعتیاد و طلاق باعث ناراحتی خانواده‌ها است و بعد از آن ناکارآمدی اقتصاد کشور باعث ناراحتی مردم می‌شود ۲۰ سال است اقتصاد کشور ناکارآمد و معیوب است.

حزنی تصریح کرد: اگر در هر خانواده یک بیکار و یک طلاق باشد روحیه آن خانواده خوب نیست، معضل بیکاری در کرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان بیشتر است.

دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری، طلاق و ...خودمان باید حل کنیم حل این مشکلات با آمریکا و غرب نیست.

وی اضافه کرد: اهداف و اهمیت اجرایی پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی از جمله، رضایت خداوند، خشنودی امام زمان (عج)، شادی روح امام ، شهدا و رضایت مقام معظم رهبری است، همچنین کمک به کاهش فقر و‌ محرومیت، پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی، ایجاد بارقه امید و نشاط مردم، رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم ، ترمیم خرابی ها و آبادانی مملکت و حل مشکلات مردم ستمدیده از دیگر اهداف قرارگاه محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران گنج‌های پنهان هستند که داشتن آنها باعث افتخار است گفت: ما آمدیم تا سخت کار کنیم نه اینکه کارها را سخت کنیم، اگر حکومت‌ها تجارت کنند دولت‌ها ضعیف و مردم فقیرتر می‌شوند اما اگر مردم تجارت کنند دولت‌ها قوی و مردم غنی تر می‌شوند.

حزنی اظهار داشت: مردم در جمهوری اسلامی مهم هستند مسئولان می‌آیند و می‌روند اما مردم هستند که می‌مانند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی باید طرفدار و کنار مردم باشند و هوای مردم را داشته باشند و تا امروز هم همین‌طور بوده است‌.

وی افزود: ۹۸۰ باب مسجد و ۳۵۶ باب حسینیه، فاطمیه، زینبیه، حیدریه، تکیه، عباسیه و ... در قم وجود دارد که اگر این‌ها را هم مسجد حساب کنیم ۱۳۳۶ باب مسجد در قم وجود دارد اما با توجه به شاخص جمعیتی استان قم ۲۵۸۵ مسجد نیاز دارد و قم  کمبود ۱۲۴۹ باب مسجد را دارد، که نیاز است گروه‌های جهادی در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40542
اخبار مرتبط

نظرات شما