سرلشکر جعفری:

نقش‌آفرینی مردم در گام‌دوم انقلاب باید ایجابی باشد

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله(عج) گفت: حضور مردم در گام دوم انقلاب متفاوت‌تر از گام اول است، مردم باید با حضور ایجابی خود در گام دوم به دنبال فرهنگ‌سازی و جامعه‌سازی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله (عج) در مراسم اختتامیه سلسه نشست‌های جهاد تبیین و ظرفیت‌های مردمی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا روحانیت بتواند جهاد تبیین که رسالت دینی همه ماست را دنبال کند. 

وی ادامه داد: در رابطه با مردم در گام اول و دوم انقلاب اسلامی مستحضر هستید که انقلاب اسلامی بدون اراده و حرکت مردم کاری نتوانسته انجام دهد و هرجا مردم در میدان بودند این انقلاب در آن عرصه پیروز بوده است. 

جعفری تصریح کرد: موضوع نقش‌آفرینی مردم در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار حائز اهمیت است؛ در بحث جهاد تبیین باید این نکته برای مردم جا افتاده شود تا بدانند وظیفه‌شان در گام دوم انقلاب چیست. 

فرمانده قرارگاه اجتماعی بقیه‌الله (عج) گفت: همین نقش‌آفرینی مردم باعث شد تا مقام معظم رهبری، انقلاب را به گام اول و دوم تقسیم کنند، ایشان بارها گفته‌اند که مسئله اصلی ما مردم است. عزم راسخ و اراده مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب بسیار اثرگذار بوده و نقش مردم معیار اصلی است. 

وی خاطرنشان کرد: مردم ما هرجا احساس کردند که انقلاب نیاز به حضور آن‌ها دارد بدون چشم‌داشتی با حداکثر جمعیت حاضر شدند، مردم ما در این مدت ثابت کرده‌اند که تمایل به نقش‌آفرینی دارند. 

جعفری در ادامه مطرح کرد: مسئله حضور مردم برای گام دوم انقلاب متفاوت‌تر از حضور آن‌ها در گام انقلاب بوده است، در گام اول انقلاب مردم به‌دنبال رفع خطر و تهدید و حفظ انقلاب بودند. برای مثال مردم در جنگ تحمیلی ۸ ساله به میدان آمدند تا در برابر خطری که بعثی‌ها ایجاد کرده‌ بودند ایستادگی کنند. 

فرمانده قرارگاه اجتماعی بقیه‌الله(عج) تاکید کرد: حضور مردم در گام دوم انقلاب یک حضور ایجابی و جامعه‌سازی است، فرق حضور در گام اول و دوم همین موضوع است. حکومت اسلامی در این مدت ایجاد و تثبیت شده است اما حالا وقت آن رسیده است جامعه‌سازی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نوبت به این رسیده که تمام اجزای نظام اسلامی شود، به تعبیر حضرت آقا امروز کشورمان در این مرحله قرار دارد. حضور موثر مردم در گام دوم انقلاب باعث خواهد شد ناکامی‌های کشور سر و سامان یابد. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله (عج) گفت: رهبری سال ۱۳۹۸ در یکی از فرمایشات خود فرموده‌اند که کشورما نیاز به یک حرکت عمومی دارد، این حرکت شروع شده اما کند است. این حرکت باید برای رسیدن به اهداف انقلاب ملموس باشد. 

جعفری در ادامه اشاره کرد: با استفاده از ظرفیت جهاد تبیین باید حضور عمومی مردم را در جامعه محقق کنیم، مردم آماده نقش‌آفرینی هستند اما نیاز به تبیین دارند، به نوعی باید برای آن‌ها ایجاد انگیزه شود. 

وی افزود: کل کشور باید از ظرفیت ایمانی مردم در عرصه‌های مختلف استفاده کند، در این موضوع روحانیون نقش مهمی دارند تا بتوانند زمینه‌ساز حضور عمومی مردم باشند. 

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله(عج) عنوان کرد: مردم انقلابی و مومن باید از دستگاه‌های مختلف نظام مطالبه‌گری کنند و در عرصه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین باشند، اگر مردم نظارت داشته باشند دیگر شاهد مشکلاتی که امروز در کشور حاکم است، نخواهیم بود. 

جعفری در پایان گفت: تبدیل ظرفیت‌های ایمانی مردم به عمل صالح نیاز امروز جامعه ماست، برای رسیدن دولت اسلامی و جامعه اسلامی نیازمند حضور موثر ۱۰۰ درصدی مردم هستیم‌. 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40879
اخبار مرتبط

نظرات شما