کنترل مراکز عرضه ماهی قرمز در قم/ فروش لاک‌پشت و سمندر ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر کنترل مراکز عرضه ماهی قرمز در قم گفت: هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به برپایی غرفه‌های عرضه سبزه و ماهی قرمز در سطح شهر گفت: متأسفانه در ایام پایانی سال برخی افراد فرصت طلب و سودجو نسبت به خرید و فروش گونه‌های جانوری به ویژه سمندر، مار آبی و لاک پشت و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم از جمله سنبل آبی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان باید از خرید جانوران وحشی که عمدتاً از گونه‌های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می‌شوند، اجتناب کرده و به هیچ عنوان نسبت به رهاسازی این حیوانات و ماهی قرمز در طبیعت اقدام نکنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از افزایش گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در مراکز عرضه اقلام نوروزی و زیستگاه‌های طبیعی در ایام نوروز خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند گزارش‌های خود از هرگونه تخلفات زیست محیطی و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40916
اخبار مرتبط

نظرات شما