تذکر شرکت گاز درباره نکات ایمنی وسایل گازسوز در تعطیلات نوروز

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به شروع سال جدید و آغاز مسافرت‌های نوروزی، از عموم مردم درخواست کرد تا به هنگام خروج از منزل، نکات ایمنی پیرامون وسایل گازسوز را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به شروع سال جدید و آغاز مسافرت‌های نوروزی، از عموم مردم درخواست کرد تا به هنگام خروج از منزل، نکات ایمنی پیرامون وسایل گازسوز را رعایت کنند.

وی بستن شیرهای اصلی گاز را یکی از کارهایی عنوان کرد که همه شهروندان باید به هنگام خروج طولانی مدت از منزل به آن توجه داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: همچنین شهروندان در زمان مراجعه مجدد به منزل، لازم است در ابتدا از بسته بودن تمامی شیرهای مصرف داخلی مطمئن و سپس نسبت به باز کردن مجدد شیر اصلی اقدام کنند.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به گرم شدن دمای هوا، خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان عزیز قصد خاموش کردن وسایل گرمایشی خود را دارند؛ ضروری است اول شیر گاز مرتبط با این وسایل را بسته، سپس شیلنگ مرتبط با آن را جدا کرده و در نهایت خروجی لوله را با درپوش‌های استاندارد مسدود نمایند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مسیر قطع و وصل گاز وسایلی که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در دسترس کودکان قرار دارد؛ جدا کردن دستگیره به جهت جلوگیری از خطرات احتمالی از دیگر ضروریاتی است که باید توسط والدین مورد توجه قرار گیرد.

خوش‌لهجه در پایان ضمن آرزوی سالی بدون حادثه برای تمامی هموطنان به خصوص مردم استان قم، گفت: کارکنان پست امداد و حوادث شرکت گاز استان قم در روزهای نوروز نیز به صورت شبانه‌روزی با تلفن 194 آماده خدمت‌رسانی به مشترکین گاز طبیعی هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40941
اخبار مرتبط

نظرات شما