مدیر مرکز حرکت های جهادی بسیج سازندگی قم مطرح کرد؛

خدمت رسانی جهادگران قم در مناطق محروم ۸ استان کشور

مدیر مرکز حرکت های جهادی بسیج سازندگی قم از فعالیت گروه‌های جهادی استان قم در مناطق محروم ۸ استان کشور خبر داد.

علی اخلاصمند مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: گروه‌های جهادی استان به دلیل تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان در دو زمان پیش از ماه مبارک و ایام ماه رمضان در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان و کشور فعالیت می‌کنند.

اخلاصمند با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفندماه، قرارگاه عملیات جهادی شهدای جهادگر استان با مشارکت قرارگاه ملی طلاب جهادگر در منطقه قمرود و قنوات حضور داشتند بیان داشت: جهادگران خدمت‌رسانی همچون تعمیر و مرمت ۱۰ منزل خانواده محروم، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد، برپایی غرفه‌های فرهنگی و تربیتی و... را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در طول سال مشغول به فعالیت و محرومیت زدایی هستند اما در ایام نوروز این فعالیت‌ها پررنگ‌تر و بیشتر می‌شود تصریح کرد: ساخت موکب استانی حضرت معصومه (س) توسط قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت (علیهم‌السلام) در مهران، تعمیر و مرمت منازل خانواده‌های محروم و فعالیت‌های فرهنگی در راستای اردوهای راهیان نور توسط گروه جهادی میقات الظهور در آبادان، انجام برنامه‌های عمرانی و فرهنگی به همت گروه جهادی محبین ائمه (ع) در بشاگرد استان هرمزگان، ساخت مسجد و حسینیه توسط جهادگران گروه جهادی محسنین در قلعه گنج، تکمیل ساخت یک مسجد و شروع ساخت و ساز مدرسه با تلاش گروه جهادی آل طه در بخش چهار دادخدای کرمان و ارائه خدمات درمانی و دندانپزشکی با تلاش گروه جهادی سفیران سلامت و شهید شیخ شعاعی در مسجد سلیمان و اندیکا استان خوزستان از جمله فعالیت‌های جهادگران قمی در سراسر کشور است.

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: گروه‌های جهادی تبلیغی خواهر و برادر با حضور در مناطق محروم ۸ استان کشور، همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی با موضوع علوم دینی و معارف اسلامی، احکام شرعی، جهاد تبیین، انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف و اعتقادات برپا خواهند کرد.

اخلاصمند عنوان داشت: طلاب خواهر جهادی سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم نیز به مدت یک هفته تا دوم فروردین ماه، در مناطق مختلف استان به ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی و تربیتی می‌پردازند.

وی تعمیر لوازم خانگی خانواده‌های کم بضاعت، از دهم تا هفدهم اسفندماه توسط گروه‌های جهادی بسیج اصناف قم نیز از دیگر برنامه‌های جهادگران قمی دانست.

اخلاصمند گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان تعطیلات نوروزی، گروه‌های جهادی محلات استان در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی، بسته‌های معیشتی و اطعام و افطار ساده برای نیازمندان تدارک خواهند دید.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40963
اخبار مرتبط

نظرات شما