مدیر بخش درمان تأمین اجتماعی قم خبر داد:

افزایش ۹ درصدی زایمان در بیمارستان تأمین اجتماعی قم

مدیر بخش درمان تأمین اجتماعی قم گفت:در سال گذشته تعداد ۱۹۲۰ نوزاد در بیمارستان امام رضا (ع) متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۹ درصدی داشته است.

سید مهدی محصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۹۲۰ نوزاد در بیمارستان امام رضا (ع) متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۹ درصدی داشته است . 
مدیرکل بخش درمان تأمین اجتماعی استان قم ادامه گفت: ماماهای شاغل در واحدهای تابعه در آموزش مادران باردار، خوشایند سازی زایمان و همچنین مراقبت و تشویق بر فرزند آوری در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.
محصل بابیان اینکه مراحل نهایی آماده‌سازی طرح توسعه NICU بیمارستان امام رضا (ع) در حال انجام است افزود: این طرح توسعه‌ای ۵ تخت  مراقبت از نوزادان بدحال را افزایش می‌دهد که در مراحل پایانی آماده‌سازی قرار دارد و  امیدواریم تا هفته تأمین اجتماعی  سال جاری در ۲۵ تیرماه آماده بهره‌برداری شود.
محصل اضافه کرد: به دنبال اجرای طرح مامای همراه زنان باردار هستیم تا مادران باردار را از زمان ورود تا زایمان همراهی کنند و حمایت‌های روحی و عاطفی برای مادران داشته باشند تا زایمان همراه با خاطره خوشایندی باشد زیرا این مقطع بسیار مهم است.

​​​​​​
مدیر بخش درمان تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: در راستای سیاست‌های جمعیتی کلاس‌های مستمر آموزشی برای زنان باردار و مراقبت و همچنین تشویق به فرزند آوری و زایمان طبیعی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس نظر سنجی سازمان مرکزی، میزان رضایت‌مندی از بلوک زایمان بیمارستان امام رضا(ع)  در سال گذشته ۸۶ بوده است.
بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی امام رضا (ع) در قم  ۱۳ تیرماه سال ۹۲ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
 بیمارستان امام رضا علیه‌السلام در زمینی به مساحت ۸۵ هزار مترمربع  و به مساحت ۵ هزار و ۹۱۴ متر در شش طبقه شامل زیرزمین، طبقه همکف و چهار طبقه فوقانی احداث‌شده و درمجموع ۲۲ هزار و ۱۱۰ مترمربع مساحت دارد.
این بیمارستان زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی در کیلومتر چهار جاده قم - اراک می‌باشد و در بخش‌های جنرال تخصصی که شامل بخش‌های کودکان و نوزادان داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان و دندانپزشکی می‌شود در کنار بخش‌های تخصصی قلب و ارتوپدی شامل بخش‌های ویژه سی‌سی‌یو، آی سی یو و ان‌آی‌سی‌یو به همراه ۹  اتاق عمل به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42018
اخبار مرتبط

نظرات شما