رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قم فردا:

رهبر معظم انقلاب دغدغه خلأهای قانونی در حوزه حق‌وحقوق زنان را دارند

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از بانوان بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص رفع خلأها در حوزه زنان شکل‌گرفته است، ایشان عقیده دارند باید قوانینی وجود داشته باشد تا این قوانین به‌قدری محکم و قوی باشند که کسی قادر به ظلم کردن به زن نباشد.

فرشته قاسم پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: لایحه حمایت از بانوان بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص رفع خلأها در حوزه زنان شکل‌گرفته است، امسال حضرت آقا تحول را به‌عنوان یک مسئله بنیادین مطرح کردند.
 رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در توضیح این تحول فرمودند که نقاط قوت باید تقویت شود و نقاط ضعف برطرف شود.
وی بیان داشت: همچنین مقام معظم رهبری در نشستی که دی‌ماه سال گذشته در دیدار با بانوان داشتند فرمودند دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه زنان داریم و زنان بسیاری در دامن انقلاب اسلامی رشد کردند و در سال جاری در دیدار با کارگزاران مطرح کردند که تمام عرصه‌ها برای حضور زنان وجود دارد و زنان توانستند در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند.
قاسم پور ادامه داد: در کنار همه این‌ها دغدغه مقام معظم رهبری این بود رفع خلأها هم اتفاق بیفتد و اگر ظلمی نسبت به زن است رفع شود و باید قوانینی وجود داشته باشد تا این قوانین به‌قدری محکم و قوی باشند که کسی قادر به ظلم کردن به زن نباشد.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این رویکرد و نگاه گفتمان انقلاب اسلامی به موضوع زن است که در کنار دستاوردهای رفع خلأها هم صورت بگیرد، رفع خلأها هم آنجایی است که باعث رشد و شکوفایی زن در عرصه خانواده و اجتماع شود، یعنی درجایی که زن استعدادهایی دارد باید موقعیت خودش را تقویت کند و رشد پیدا کند.
وی بیان داشت: امیدوارم با تصویب این لایحه قوانین حمایتی از زنان و خانواده دستاوردهای زنان در حوزه انقلاب را تقویت کند.
قاسم پور در پاسخ به این سؤال که مصادیقی از این لایحه را هم بیان می‌کنید؟ عنوان داشت: لایحه حمایت از زنان و خانواده سه بخش است، این لایحه یک بخش کیفری دارد، یک بخش حمایتی و یک بخش پیشگیرانه دارد.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از هر چیزی نگاه ما این است که از ظلم به زنان پیشگیری کنیم و هیچ ظلمی در حوزه زنان رخ ندهد، هم محیط اجتماعی و هم محیط خانواده یک محیط امن باشد، مثلاً محیط شهری به‌گونه‌ای باشد که زنان در تردد مورد آسیب قرار نگیرند یا در محیط کار احساس ناامنی نداشته باشند.
وی ادامه داد: در حوزه خانواده به‌طور مثال در خصوص ازدواج اجباری با نگاه گفتمان انقلاب اسلامی و نفی ازدواج اجباری در آموزه‌های دینی و از این قبیل موضوعات در لایحه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42164
اخبار مرتبط

نظرات شما