مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان قم:

حمایت از خانواده‌های زندانیان از آسیب‌های اجتماعی بیشتر جلوگیری می‌کند

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان قم با اشاره به اینکه از خانواده همه زندانیان فارغ از جرم زندانی حمایت صورت می‌گیرد گفت: خانواده‌هایی هستند که نیاز به کمک دارند اگر این کمک‌ها نباشد ممکن است آسیب‌های اجتماعی بیشتری برای این خانواده رخ دهد که مطمئناً تبعات آن دامن‌گیر جامعه خواهد شد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​سلمان‌ پورمند در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات این انجمن برگزار شد اظهار داشت: انجمن حمایت از ۱۳۲۰ تأسیس شده اوج کارکرد آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود هدف آن  حمایت از خانواده‌های زندانیان و زندانیان است. 

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان قم با اشاره به اینکه جرم زندانی برای ما ملاک کمک نیست گفت: همه خانواده‌ای زندانیان با هر جرمی که انجام داده باشند مورد حمایت انجمن هستند همین که سرپرست زندانی می‌شود خانواده وی  تخت پوشش و خدمات انجمن قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: حمایت‌ها از خانواده زندانیان از  تأکیدات مقام معظم رهبری است؛ زیرا خانواده زندانی‌ها نباید پاسوز خلاف سرپرست شوند.
پورمند تأکید کرد: رهاکردن خانواده‌های زندانیان مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت؛ اما حمایت‌های انجمن از بروز این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، انواع حمایت‌های فرهنگی و اشتغال برای خانواده‌ها و خود زندانی‌ها انجام می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان قم افزود: این از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که به زندانیان خدمات زیادی ارائه می‌شود؛ اما  رسانه‌ای نمی‌شود و باعث می‌شود رسانه‌های معاند عکس آنچه در واقعیت رخ می‌دهد را بیان کنند.
پورمند با اشاره به اینکه دوشنبه‌ها ملاقات حضوری با خانواده زندانیان داریم افزود: در این ملاقات‌ها مشاور حقوقی و رایگان ارائه می‌شود، اگر به این خانواده‌ها رسیدگی نشود هزینه بیشتری برای نظام دارد و‌ مفاسد بیشتری به وجود می‌آید، ۹۵ درصد خانواده‌های زندانی‌ها در قم زیر خط فقر هستند.
وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان قم حمایت و پیگیری‌های خوبی انجام می‌دهد هرجایی نیاز باشد نهادهای حاکمیتی به انجمن کمک می‌کنند از جمله کمیته امداد کمک زیادی کرده است و  حدود ۷۰ درصد خانواده‌ها زیر نظر کمیته امداد هستند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه چگونه خانواده‌ها عضو انجمن می‌شوند گفت: در ابتدا خانواده زندانی به انجمن مراجعه کرده و فرم عضویت پر می‌کند، سپس بازرسی توسط مددکاران ما انجام می‌شود تا صحت سنجی شود که آیا این خانواده نیازمند است یا نیست بعد از انجام تحقیقات و تأیید شرایط عضویت، وارد انجمن می‌شوند.
مدیرکل انجمن حمایت زندانیان استان قم ادامه داد: برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی، بیمه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی، توزیع سبد کالا در مناسبت‌های مختلف، تأمین اقلام ضروری زندگی، کمک‌هزینه ودیعه مسکن، کمک‌هزینه خرید جهیزیه، تهیه دارو و کمک‌هزینه  صددرصد رایگان دارو ارائه، تعمیرات منزل و اهدای وام‌های قرض‌الحسنه به خانواده‌های زندانیان از جمله فعالیت‌های انجمن در حمایت از خانواده‌های زندانیان است.
وی تصریح کرد: در ایام عید فطر هزار بن یک‌میلیون‌تومانی که جمعاً یک میلیارد تومان شد به خانواده‌های زندانیان اهدا شد.
پورمند اضافه کرد: فنی حرفه‌ای در زندان‌ها مستقر شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد تا زندانی بعد از آزادی بتواند با فنی که آموخته سرکار برود و به مجدداً سمت خلاف سوق پیدا نکند اعزام مبلغ به زندان به‌صورت مستمر انجام می‌شود حدود ۲۰۰ نفر از زندانیان در حال حفظ قرآن هستند.
پورمند با اشاره به اینکه منابع مالی انجمن توسط خیرین تأمین می‌شود عنوان داشت: خانواده‌هایی هستند که نیاز به کمک دارند اگر این کمک‌ها نباشد ممکن است آسیب‌های اجتماعی بیشتری برای این خانواده رخ دهد که مطمئناً تبعات آن دامن‌گیر جامعه خواهد شد.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان قم بیان داشت: انجمن علاوه بر حمایت از اشتغال خانواده‌های زندانی از زندانیان نیز حمایت می‌کند گفت اکنون  ۱۲ چرخ‌خیاطی توسط انجمن برای بند نسوان تضمین شده و  خیاطی انجام می‌شود بازهم تقاضا برای چرخ‌خیاطی وجود دارد.
وی ادامه داد: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر جشنی با حضور ۴۵۰ نفر از دختران زندانیان برگزار و هدایایی به آنها داده شد همچنین مراسم جشنی به مناسبت روز ملی نسیم مهر با  حضور ۷۰۰ نفر از خانواده زندانیان در قم برگزار شد، همچنین به مناسبت میلاد امام رضا علیه‌السلام هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان توزیع خواهد شد.
پورمند گفت: در برخی از موارد رضایت شاکیان را در موارد جرائم عمدی هم پیگیری می‌کنیم که زندانی سابقه‌دار نباشد و شرایط برای پیگیری توسط قاضی زندان تشخیص داده می‌شود در آزادی سازی غیرعمد ورود نمی‌کنیم زیرا بر عهده ستاد دیه است همچنین در بخش سرقت برای رضایت ورود نمی‌کنیم.
پورمند در پایان تأکید کرد: خانواده‌های زندانیان هم عزت‌نفس دارند و باید کرامت انسانی آنها حفظ شود فرزندان زندانیان نباید با رهاشدن دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شوند و گناه سرپرست خانواده نباید باعث آسیب بیشتر به این خانواده‌ها شود‌.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42491
اخبار مرتبط

نظرات شما