قم فردا گزارش می دهد؛

نارضایتی مردم از کمبود شکر در فروشگاه‌های سطح شهر

خبرنگار ما طبق بازدید میدانی از چندین فروشگاه بزرگ و کوچک شهر از نبود و یا کمبود شکر خبر می‌دهد درحالی‌که مسئولین به وجود شکر کافی در انبارهای استان برای نیاز شهروندان اشاره دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شکر یکی از کالای نه پراهمیت ولی مهم در سبد کالای خانوار است که بیشتر در وعده‌های صبحانه استفاده می‌شود. اما یکی از فصل‌های افزایش مصرف شکر در خانواده‌ها، فصل تابستان است که خانواده‌های برای رفع عطش و فرار از گرمازدگی از شکر برای شیرین‌کردن انواع مختلف نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند.
از همین رو امروز که در روزهای آغاز فصل گرم سال قرار دارد شکر از اهمیت بیشتری و تقاضای بالاتری برخوردار است.
شکر مورد نیاز استان در انبارها ذخیره و موجود است
از همین رو هادی مؤمنی نسب، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم در روزهای آخر فروردین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزان نیاز شکر در استان گفت: سطح قابل‌قبولی از شکر برای قم تأمین و تدارک‌دیده‌شده و در انبارهای استان ذخیره و موجود است، بنابراین مشکلی در تأمین شکر موردنیاز مردم قم و صنف و صنعت استان وجود ندارد.
وی افزود: برای افزایش عرضه این محصول در بازار استان نیز مکاتبه‌های لازم را با دستگاه‌های متولی انجام دادیم و با صدور مجوزهای لازم در هفته آینده ۲ هزار تُن شکر در قم توزیع خواهد شد که رقم قابل‌توجهی است و به طور حتم نقش مؤثری در مدیریت بازار این محصول خواهد داشت.
یک هزار و ۷۶۰ تُن شکر در انبار کالا‌های اساسی استان قم موجود است
همچنین در اولین روز خردادماه سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۶۰ تُن شکر در انبار کالا‌های اساسی استان موجود است و همچنین ۲ هزار تُن شکر نیز در قالب برنامه حمل و ذخیره‌سازی به قم وارد خواهد شد.
کشف ۳۲ تن شکر احتکار شده در قم
از طرفی مهدی ریاضی، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم ۴ خردادماه در جمع خبرنگاران، از کشف ۳۲ تن شکر احتکار شده در قم خبر داد و گفت: از ۲ انبار شرکت پخش مواد غذایی و کارگاه غیرمجاز تولید نبات تعداد ۶۳۹ کیسه ۵۰ کیلوگرمی شکر به ارزش ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کشف و بلافاصله برای عرضه در شبکه توزیع خانوار در سطح استان به سازمان جهاد کشاورزی استان تحویل شد.

با تمام این تفاسیر و اعلام مسئولین استان باید شکر به میزان کافی در تمام فروشگاه‌های استان و مراکز عرضه موجود باشد؛ اما با بازدید میدانی خبرنگار ما از برخی شعبه‌های فروشگاه جانبازان، فروشگاه کوثر، برخی فروشگاه‌های افق و برخی سوپرمارکت‌های محلی خبری از شکر نیست.
نارضایتی مردم از نبود شکر
این در حالی است که چندین مراجعه‌کننده به فروشگاه‌ها برای تهیه شکر از نبود این کالا در گفتگو با خبرنگار ما اعلام نارضایتی کرده‌اند. همچنین برخی از مراجعه‌کنندگان اعلام کردند که بعد از کلی جستجو برای خرید شکر به‌عنوان‌مثال شکر ۱۸۰۰ گرمی را ۶۰ هزار تومان و یا شکر ۲۷۰۰ گرمی را ۷۱۹۰۰ تومان خریداری کرده‌اند که نسبت به قبل گران‌تر شده است. طبق اعلام مسئولین امر قیمت هر کیلو شکر فله‌ای ۲۵۵۰۰ تومان و بسته ۹۰۰ گرمی شکر ۲۱۵۰۰ تومان باید عرضه شود.
البته باید به این مسئله هم اذعان داشت که برخی از صندوق‌داران و فروشندگان مینی مارکت‌ها به کمبود شکر اشاره کرده‌اند.
از طرفی هم با مراجعه به اپلیکیشن خرید برخی از فروشگاه متوجه خواهیم شد که عدم موجودی در خصوص شکر در این نرم‌افزارهای خرید مجازی هم درج شده است.
شکرهایی که مسئولین اعلام می‌کنند، کجاست؟
حالا این سؤال پیش می‌آید که شکرهایی که مسئولین می‌گویند در انبارها موجود است و مشکلی برای تأمین شکر موردنیاز استان نداریم، کجاست؟ چرا فردی با چندین مراجعه به فروشگاه به‌سختی می‌تواند شکر موردنیاز خود را تأمین کند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42526
اخبار مرتبط

نظرات شما