آژیر قرمز در اردوی تیم ملی

رضوانی: اجازه بازیکن‌سالاری نمی‌دهم، اما کادر فنی تقویت می‌‌شود

ملی‌پوشان واترپلو در اعتراض به انتخاب یک سرمربی ایرانی، قید حضور در تیم ملی را زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال‌های اخیر تلاش کرده تا به دور از هر گونه حاشیه و اختلافی روی برنامه‌هایش تمرکز کند که حاصل این مدیریت هم کسب مدال تاریخی برنز در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که پس از 44 سال به دست آمد. تا زمانی که الکساندر چیریچ، سرمربی نا‌م آشنا و مطرح واترپلو در ایران حضور داشت همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه ناگهان ورق برگشت.

بعد از رقابت‌های لیگ جهانی واترپلو فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصمیم گرفت در راس کادر فنی تیم ملی تغییراتی صورت گیرد. به این ترتیب تصمیم گرفته شد تا دانیال خاکبان در همان سمت مدیر فنی واترپلو به فعالیت خود ادامه دهد و مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. ظاهراً برای این تغییر از قبل تصمیم گیری شده بود، چراکه قرار بود پس از مسابقات سنگاپور، پنام‌تاش به عنوان سرمربی کارش را آغاز کند، اما چون فاصله زمانی بین مسابقات آسیایی در سنگاپور و دور مقدماتی لیگ جهانی کم بود، تصمیم بر این شد تا در لیگ جهانی دانیال خاکبال رئیس کمیته فنی واترپلو تیم ملی را هدایت کند و پس از آن سرمربی جدید معرفی شود.

با این وجود انتخاب فدراسیون برای تیم ملی واترپلو به مذاق واترپلوئیست‌ها خوش نیامد و آنها در یک تصمیم عجیب و غیرحرفه‌ای در اعتراض به این اقدام تیم ملی واترپلو را تحریم کردند و قید حضور در تیم ملی را زدند. ارشیا الماسی، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه، امیرحسین رهبر، حامد خانبانان، امین قویدل، پیمان اسدی و سهیل رستمیان نفراتی هستند که در تصمیمی عجیب به دلیل انتخاب مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تصمیم گرفتند تا در تمرین تیم ملی حضور پیدا نکنند. آنها مربی جدید تیم ملی را از نظر فنی قبول ندارند و خواستار این هستند تا یک مربی در حد چیریچ برای تیم ملی انتخاب شود.

در روزهای اخیر مسؤولان فدراسیون بسیار تلاش کردند که شرایط را برای حضور ملی‌پوشان در اردو فراهم کنند، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. هرچند جزئیاتی از تلاش‌های فدراسیون به بیرون درز نکرد، اما بعد از آن ملی‌پوشان معترض با انتشار متنی مشترک در صفحات شخصی خود رسماً از حضور در تیم ملی انصراف دادند.

دانیال خاکبان، مدیر تیم‌های ملی واترپلو هم در گفت‌وگویی درخصوص این اتفاقات اظهار داشت: بعد از جدایی چیریچ از تیم ملی واترپلو ایران و عقد قرارداد او با یک تیم باشگاهی از یونان فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا شرایط برای ادامه حضور چیریچ مهیا شود و به همین خاطر تا پایان بازی‌های تیم تحت هدایت او در رقابت‌های باشگاهی یونان منتظر ماند، اما در نهایت به خاطر مشکلات شخصی چیریچ و همچنین بودجه‌ محدود فدراسیون امکان ادامه همکاری با وی یا هر مربی خارجی دیگری فراهم نشد. اتفافات متعددی دست به دست هم داد تا این قضیه رخ ندهد.

وی افزود: این بازیکنان سرمایه‌‌های مملکت هستند و سال‌ها برایشان هزینه شده و در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اند. بنابراین نباید به راحتی از بازیکنان لژیونر و معترض چشم پوشی کرد. به نظرم با درایت و گفتمان بیشتر و ایجاد راه حل‌های بهتر می‌توان به این اختلافات پایان داد. امیدوارم تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را بگیرد هرچند که با این شرایط واقعاً کار سختی در پیش داریم.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص اتفاقات اخیر اظهار داشت: در تلاش هستیم تا شرایط را برای بازیکنان معترض فراهم کنیم. جلساتی هم در این راستا برگزار شده است و در تلاش هستم تا به عنوان یک بزرگتر به ملی‌پوشان کمک کنم. بدون شک تا زمانی که سرمربی تیم ملی به معترضان اجازه دهد آنها حق بازگشت دارند.

وی با بیان اینکه زمان مدنظر سرمربی تیم ملی احتمالاً تا پایان هفته خواهد بود، خاطرنشان کرد: بازیکنان اگر ادعا دارند که سرباز تیم ملی و ایران هستند باید گوش به فرمان باشند و نباید شرط و شروط بگذارند. سرباز تیم ملی کسی است که در شرایطی لبیک بگوید. من اجازه بازیکن‌سالاری نمی‌دهم، اما قطعاً برای حضوری موفق در رقابت‌های پیش‌رو باید کادر فنی را تقویت کنیم.

رضوانی گفت: در روزهای اخیر هم با چیریچ صحبت کردم. ما چند سال با یک سیستم مشخص پیش رفتیم و حالا شرایط تغییر کرده است. چیریچ و سرمربی تیم ملی صربستان یک گزینه را به ما معرفی کرده‌‌اند تا به تیم ملی اضافه کنیم و ما هم در حال رایزنی هستیم. ملی‌پوشان متعرض زمانی که این موضوع را متوجه شدند اعلام کردند که چرا این موضوع زودتر به آنها اعلام نشده است که من در پاسخ به آنها گفتم تا زمانی که موضوعی نهایی نشده نمی‌توان روی آن حساب کرد. بازهم تاکید می‌کنم سرمربی تیم ملی که حاصل همفکری کمیته فنی است تغییری نخواهد کرد، اما کادر فنی تیم ملی با حضور یک مربی خارجی تقویت خواهد شد. در نهایت هم امیدوارم ملی‌پوشان دست از اقدامات بچه‌گانه برداشته و مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی باشند.


انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/42620
اخبار مرتبط

نظرات شما