مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

۳۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم مشغول کار هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با پایش صورت‌گرفته تا ابتدای سال جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان فرصت اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روح‌الله ابراهیمی روز جمعه پیرامون این موضوع بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی این سال‌ها، یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده که اشتغال‌زایی ایجاد شده در آن‌ها همان‌طور که گفته شد بیش از ۳۹ هزار مورد است.
وی افزود: همچنین یک هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت‌وساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند و ما امیدواریم با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی این استان روبه‌افزایش است، گفت: باتوجه‌به محدودیت‌های موجود در میزان زمین‌های قابل‌ارائه به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی قم، تلاش می‌کنیم این زمین‌ها در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار بگیرد که می‌توانند در زمینه تولید و اشتغال استان با نگاه به مؤلفه‌هایی همچون دانش‌بنیان، پیشرفته، کم آب‌بر و دارای سازگاری بیشتر با محیط‌زیست، فعالیت کنند.
ابراهیمی بیان داشت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر را در شهرک‌های صنعتی استان نمی‌دهیم و به‌جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی - اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌کنیم.
گفتنی است شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی، ‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره موردتوجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/42726
اخبار مرتبط

نظرات شما