مدیر حوزه‌های علمیه:

رحلت امام جان‌گداز بود اما انتخاب مقام معظم رهبری شایسته بود

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: رحلت امام خمینی (ره) جان‌گداز بود؛ اما انتخاب  مقام معظم رهبری بسیار شایسته بود و در طول این دوران مدیریت بی‌نظیر ایشان را مشاهده کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی اظهار داشت: از جمله اصول مهم در رشد و شکوفایی ملت توجه به گذشته تاریخی اسلام و انقلاب اسلامی است، مستعمران تلاش کردند که تاریخ را بر اساس نظرات خودشان بیان کنند حتی تاریخ علم را طوری نوشتند که گویی چند قرن تمدن اسلامی نبوده است در حالی تمدن اسلامی نقش وسیع در علم و تمدن بشری داشت، حتی تمدن‌های غیرغربی را نادیده می‌گیرند این اصل توسط غرب دنبال می‌شود که نوابغ ملت‌ها از ذهن نسل جدید برداشته شود.
وی بیان داشت: مسلمانان به طور عام و ایرانیان به طور ویژه در پیشبرد علم و فِرق و مذاهب نقش مؤثری و تأثیرگذاری داشتند مستعمران تلاش می‌کنند این افتخارات از حافظه تاریخی پاک شود و شکوه و عظمت انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود و با بزرگ‌نمایی برخی از ضعف‌ها و مشکلات تلاش می‌کنند نسل جوان در دانشگاه، مدرسه، کف جامعه و محیط کار آرام‌آرام آشنایی تاریخی خود را از دست دهد و مفاخر خود را فراموش کند وظیفه دستگاه فرهنگی این است که جوانان را با این افتخارات آشنا کنند تا به گذشته تاریخی خود حساس باشند.
وی ادامه داد: در عصر ما و در نیم‌قرن اخیر امام خمینی (ره) یک رهبر بزرگ، یک انسان راهبردی و یک راهبری که در جهان تأثیر شگرفی داشت به شمار می‌آید در این ایام تلاش کنیم نسل جوان ما با این خورشید تابناک آشنا شوند، مردی که از قم برخواست و یک رژیم منحوس را بیرون کرد و جهان را بر اساس یک اندیشه جدید بنا نهاد کسانی تلاش می‌کنند این تاریخ پر افتخار به فراموشی سپرده شود.
اعرافی افزود: مانند امام خمینی (ره) نمی‌شود پیدا کرد که در تاریک‌ترین دوران کشور ما پرچم نوینی را بر افراشت و گفتمان جدیدی برای  امت اسلامی و جهان معاصر مطرح کرد.
امام‌جمعه قم افزود: اگر این شکوه و عظمت امام خمینی (ره) در این نیم‌قرن اخیر را برجسته کنیم جوانان ایران و جهان به امام عشق می‌ورزند همان‌طور که اکنون عشق می‌ورزند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) داری ابعاد زیادی بود افزود: بعد علمی امام بسیار برجسته است ایشان یک‌عالم، فقیه فیلسوف، حکیم بودند و به‌تنهایی به‌اندازه چند متفکر حوزه از علم و دانش برخوردار بود، در حوزه اخلاق و عرفان در رتبه یک در قرن معاصر قرار دارد و در بسیاری از علوم صاحب مکتب بود از جمله در فقه و اخلاق فیلسوفی بسیار برجسته علوم اسلامی بود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: همچنین بُعد اخلاقی امام بسیار برجسته است که شایسته الگوبرداری است ایشان مجسمه اخلاق زهد بودند و ریاست گریز بودند، امامی که عالم را تکان دارد دارای چنین روحیه‌ای بود اگر رهبر سیاسی نبودند همین بعد اخلاقی ایشان را در قله قرار می‌داد.
اعرافی با بیان اینکه بعد هنری و مهارتی امام نیز برجسته بود گفت: ایشان خطیب و سخنران بودند اهل ادب و شعر بودند و هنر راهبری و مدیریت داشتند، جوانان سخنرانی‌های امام در فیضیه و مسجد اعظم را گوش کنند تا با توانایی هنری ایشان که همه را تکان می‌داد آشنا شوند این عمق نفوذ، هنر ارتباطی امام بود.
اعرافی تصریح کرد: بُعد اجتماعی و سیاسی امام نیز شاخص است و در آن دوران یگانه‌ای بود که در قم نشسته بود؛ اما پنجره‌های ذهن او به آفاق سیاست جهان گشوده شد و شناخت عمیق از مسائل سیاسی و امور بین‌المللی داشتند همچنین شناخت ایشان از مردم و علایق مردم  عمیق بود و دارای اندیشه منسجم سیاسی بودند، امام خمینی(ره) مثل خورشید، روشنی می‌بخشید.
اعرافی عنوان داشت: رحلت امام خمینی (ره) جان‌گداز بود؛ اما انتخاب  مقام معظم رهبری بسیار شایسته بود و در طول این دوران مدیریت بی‌نظیر ایشان را مشاهده کردیم.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42751
اخبار مرتبط

نظرات شما