کارشناسان سیاسی در گفتگو با قم فردا مطرح کردند:

وحدت یکی از عناصر اصلی مکتب انقلاب اسلامی است

کارشناسان سیاسی با اشاره به اینکه امام خمینی وحدت و انسجام ملی را رمز پیروزی انقلاب می‌دانست، گفت: وحدت یکی از عناصر اصلی مکتب انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آن روزگار که پرچم عدالت‌طلبی به دست مبارک حضرت روح‌الله (ره) برافراشته شد، هیچ‌کسی گمان نمی‌برد که نهضتی مبتنی بر «ایمان الهی» و نه «رسانه و اسلحه و حمایت خارجی»، طومار حکومتی ۲۵۰۰ساله و جلاد و بهره‌مند از حمایت قدرت‌های جهانی را در هم بپیچد.
 هیچ یک از نظریه‌ها و معادلات سیاسی نیز در نظر دنیازدگان، تا مدت‌ها پیش از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نشانه‌ای از پیدایی مکتبی و گفتمانی بدیع و جهانگیر نمی‌داد.
آری... انقلاب خمینی کبیر، بساط نظام سلطه را بر هم زد و نقشه استکبار برای تسلط بر ایران و ملل جهان را پاره کرد. انقلاب عارفِ عالم و مجاهد بزرگ ما، ایران را احیا نمود و موج بیداری و عزت‌خواهی و نفی ستم و تفرعن را موجب شد.
چنین است که در روز ۱۴ خرداد، عالَم، تنها از حضور ظاهری آن بزرگ‌مرد تاریخ‌ساز محروم شد؛ اما مکتب روح‌اللهی و طنین انقلاب طوفانی وی باقی است و زمینه و متصل به انقلاب بزرگ ناجی عالم بشریت حضرت مهدی قائم (عج) است. این واقعیت اینک کابوس همه نمرودیان و یزیدیان زمان و رمز تپندگی انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی امتداد نهضت رسول الله و مکتب عاشورا است
از همین رو آیت‌الله کعبی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی قدس‌سره اظهار داشت: انقلاب اسلامی امتداد نهضت رسول‌الله و مکتب عاشورا است که در مسیر انتظار حقیقی حضرت حجت، خورشید فروزان اسلام ناب محمدی را بر اساس مکتب اهل‌بیت (ع) در دوران معاصر در ایران طلوع کرده است.
وی ادامه داد: برپایی پرچم اسلام این بار به دست امام خمینی (ره) در ایران صورت گرفت و اسلام ناب توسط انقلاب اسلامی و مردم ایران به دنیا صادر شد.

مهم‌ترین عنصر مکتب انقلاب اسلامی عمل به تکالیف الهی و رسالت‌های انسان است
همچنین حجت‌الاسلام حسین بنیادی، استاد برجسته حوزه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مکتب انقلاب اسلامی ، گفت: مهم‌ترین عنصر مکتب انقلاب اسلامی، عمل به تکالیف الهی و رسالت‌های انسان است که در درون خود انبوهی از وظایف را برای انسان‌ها و جوامع جای‌داده است؛ تلاش و جهاد برای تحقق شعائر اسلامی، بنیان‌گذاری حرکت اجتماعی بر اساس جهان‌بینی توحیدی، استمرار و استقرار اهداف انبیا و ائمه معصومین علیهم‌السلام در نهادینه‌شدن معارف توحیدی و فطری، و سامان‌یابی جهان بر اساس عدل و مساوات، ‌ مهم‌ترین زوایای عنصرِ عمل به تکالیف الهی است، ازاین‌رو چنان‌که انقلاب اسلامی مکتبی توحیدی است، تمام شاخصه‌های وجودی این مکتب مانند قوانین، فعالیت‌ها، ارتباطات و... نیز صبغة الهی و شرعی باید داشته باشد تا مکتب انقلاب اسلامی با همان صلابت در ایجاد اهداف خود سیر نماید.

وحدت یکی از عناصر اصلی مکتب انقلاب اسلامی است
این در حالی است که حجت الاسلام ملک زاده ، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عناصرمکتب انقلاب اسلامی ، عنوان کرد:
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضور و مشارکت همگانی مردم در انقلاب و حرکت در پشت سر امام و پیروی از منویات و تعالیم ایشان، علت اصلی موفقیت انقلاب اسلامی بوده است. ریشه این موفقیت را نیز باید در ایمان، عواطف و عقاید دینی و اسلامی مردم ایران جستجو کرد. 
وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین عناصر سازنده انقلاب اسلامی، عامل گرایش به دین و معنویت است. این عامل از جمله مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب و استمرار آن است.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: وحدت یکی از عناصر اصلی مکتب انقلاب اسلامی است. ازاین‌رو بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، همواره و در مناسبت‌های مختلف و ازجمله در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود، از وحدت کلمه و وحدت صفوف ملت ایران به‌عنوان رمز پیروزى انقلاب یاد کرده و توجه همگان را به این عامل پیروزی‌آفرین و پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب خلل در وحدت میان مردم، میان مردم و مسئولان و میان مسئولان با یکدیگر شود، جلب می‌نمایند.
وی ابراز داشت: امروز نیز دشمن با تمام توان خود این عامل مهم را هدف قرار داده و تلاش می‌کند با ایجاد تفرقه میان ملت و مسئولان، اهداف شوم خود را تحقق بخشد. اما ملت ایران با وحدت و همبستگی خود همواره دشمنان را مأیوس نموده و ازاین‌پس نیز ان‌شاءالله ناکام خواهند گذارد.

در تمام این سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این انقلاب و نظام از هیچ توطئه و دسیسه برای سرنگونی و جلوگیری از پیشرفت های انقلاب دریغ نکردند اما انقلاب هر روز قوی تر شد و آرمان های انقلاب روز به روز به مناطق مختلف دنیا منتقل می شود.
انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه های دشمن هر روز قوی تر شد
 از همین رو آیت الله کعبی ، عضو خبرگان رهبری با اشاره به تمام توطئه‌ها و سختی‌ها در خصوص انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول این سال‌ها با همه فرازها و فرودها پستی‌ها و بلندی‌ها توطئه‌ها و سختی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن انقلاب اسلامی قوی‌تر شده و در مقابل دشمنان ضعیف‌تر شده‌اند.
وی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی در دنیا به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است و پرچم این انقلاب به صاحب اصلی خود امام‌زمان (عج) تقدیم خواهد شد.
آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: امروز دشمنی استکبار و ایادی آن علیه انقلاب اسلامی  در قالب یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار تداوم‌یافته است درحالی‌که دشمنان انقلاب همچون سالیان گذشته هرگز نتوانسته‌اند خللی در حرکت رو به کمال نظام مردمی جمهوری اسلامی وارد کنند.

امروز دشمنی استکبار علیه انقلاب اسلامی در قالب جنگ ترکیبی است
از طرفی حجت الاسلام ملک زاده ، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را در حالی گرامی می‌داریم که دشمنی استکبار و ایادی آن علیه انقلاب اسلامی امروز در قالب یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار تداوم‌یافته است درحالی‌که دشمنان انقلاب همچون سالیان گذشته هرگز نتوانسته‌اند خللی در حرکت رو به کمال نظام مردمی جمهوری اسلامی وارد کنند.
وی با اشاره به اینکه وحدت یکی از عناصر اصلی مکتب انقلاب اسلامی است، گفت: ازاین‌رو بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، همواره و در مناسبت‌های مختلف و ازجمله در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود، از وحدت کلمه و وحدت صفوف ملت ایران به‌عنوان رمز پیروزى انقلاب یاد کرده و توجه همگان را به این عامل پیروزی‌آفرین و پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب خلل در وحدت میان مردم، میان مردم و مسئولان و میان مسئولان با یکدیگر شود، جلب می‌نمایند.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمن با تمام توان خود این عامل مهم را هدف قرار داده و تلاش می‌کند با ایجاد تفرقه میان ملت و مسئولان، اهداف شوم خود را تحقق بخشد. اما ملت ایران با وحدت و همبستگی خود همواره دشمنان را مأیوس نموده و ازاین‌پس نیز ان‌شاءالله ناکام خواهند گذارد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42765
اخبار مرتبط

نظرات شما