رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

رأی مردم تحول نوینی به کالبد جامعه می‌دمد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: انتخابات مهم‌ترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی و اجتماع است که  روح تازه و شور و تحول نوینی به کالبد جامعه می‌دمد. 

محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین افتخارات جمهوری اسلامی، پایبندی به دموکراسی واقعی و مردم‌سالاری دینی است در همین راستا انتخابات مهم‌ترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی و اجتماع است که  روح تازه و شور و تحول نوینی به کالبد جامعه می‌دمد. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خویش، انتخابات مطلوب را این‌گونه توصیف می‌کند: «انتخابات مطلوب، انتخاباتی است که سالم، آزاد و طبق قانون برگزار شود. انتخاباتی که مردم، با شور و نشاط در آن شرکت کنند. انتخاباتی که به‌عنوان وظیفه دینی، همه مردم، خود را موظف به برگزاری باشکوه آن بدانند».
 
وی اضافه کرد: پر واضح است که انتخابات در کشور ما فقط یک امر سیاسی نیست، بلکه جنبه عبادی و معنوی نیز دارد، اساساً در یک جامعه اسلامی، همه امور با دین‌وایمان، ارتباط دارد و رنگ و بوی الهی به خود می‌گیرد.
 
فاضلی تصریح کرد: بی شک، دین اسلام هرگز به ما اجازه نمی‌دهد به آینده خود و کشورمان بی‌تفاوت باشیم و از کنار اتفاقات مهم جامعه اسلامی به‌سادگی عبور کنیم.
 
وی عنوان داشت: دشمن در سال‌های اخیر تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد نمودن مردم ایران در عرصه انتخابات انجام داده است، اما هر بار شاهد بودیم این توطئه‌ها با شکست روبرو شده و مردم دوباره نقشی مهم در اداره امور کشور ایفا  کردند، زیرا مردم ایران می‌داند که مشارکت آنها در اداره امور جامعه نمادین نیست و تأثیرگذار است.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: در میان اقشار مختلف مردم، دانشجویان و جامعه نخبگان نیز به‌عنوان مرکز اندیشه، نماد تفکر و ایده‌پردازی در طول تاریخ همواره در عرصه‌های سیاسی از جمله انتخابات، به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم و خلق حماسه‌ای عظیم نقشی بی‌بدیل داشته‌اند.
 
فاضلی تأکید کرد: بدون تردید آگاه‌سازی و تبیین همه‌جانبه انتخابات در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود؛ 
از دیگر اموری که بر عهده جامعه علمی و نخبگان کشور می‌باشد پرداختن به تحلیل‌ها، نظام مسائل و بیان نقاط قوت و ضعف مجلس به‌عنوان یک نهاد و همچنین رصد عملکرد نمایندگان آن می‌باشد تا بتوانند در معرفی منتخبین اصلح به جامعه مردمی نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47798
اخبار مرتبط

نظرات شما