رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

آغاز طرح نوروزی پلیس‌راه در جاده‌های قم

رئیس پلیس‌راه استان قم از آغاز طرح نوروزی پلیس‌راه در جاده‌های قم خبر داد.

مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس‌راه استان قم از ۲۴ اسفندماه سال جاری شروع شده است و تا پایان روز ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 رئیس پلیس‌راه استان قم عنوان داشت: در طول اجرای طرح نوروزی همکاران پلیس‌راه استان قم در همه جاده‌های مواصلاتی استان قم حضور مستمر خواهند داشت و برخورد با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز و تلاش برای تأمین ایمنی مسافران نوروزی که در جاده‌های استان قم تردد دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: توقیف و هدایت خودروهای حادثه‌ساز به پارکینگ در ایام تعطیلات نوروز به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد؛ لذا به هم‌وطنان گرامی توصیه می‌شود قوانین جاده‌ای را در طول مسیر حتماً رعایت کنند و به توصیه‌های پلیس‌راه در طول سفر توجه داشته باشند.

پناهی ادامه داد: رانندگان از سرعت‌ها و سبقت‌های غیرمجاز پرهیز کنند؛ زیرا علت  اصلی تصادفات جاده‌ای سبقت و سرعت غیرمجاز است از طرفی حتماً بستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان را جدی بگیرند، و اگر در طول مسیر راننده نیاز به استراحت داشت حتی اگر در نزدیکی مقصد بودند حتماً در یک مکان امن توقف کرده بعد از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: باتوجه‌به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز و افزایش احتمال توقف در بین راه، اگر رانندگان  قصد توقف در طول مسیر را دارند در حاشیه‌های امن جاده‌ها توقف کنند و در مسیرهای خطرناک که احتمال حادثه وجود دارد توقف نکنند.

پناهی بیان داشت: متأسفانه ۴۰ درصد از تصادفات جاده‌ای از یک تا ۱۰ کیلومتری‌ها محورها یعنی در کمربندی‌ها رخ می‌دهد که علاوه بر ارتقا کمربندی‌ها باید رانندگان نیز به این مسئله توجه کافی داشته باشند که نزدیکی به مقصد دلیل بر این نمی‌شود که ایمنی را نادیده بگیرند و با خستگی و خواب‌آلودگی به مسیر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48018
اخبار مرتبط

نظرات شما