رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

جهش تولید با مشارکت مردم، نیازمند جهش در توانمندسازی مهارتی است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعدادها و توانمندسازی مهارت مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و باانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی رسیدن به قله رشد و توسعه اقتصادی است  از پایه‌های اصلی توسعه جوامع بشری رشد اقتصادی است و رشد اقتصاد نیز در گرو رونق تولید محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: دراین‌بین رهبر حکیم انقلاب در یک دهه اخیر باهدف تغییر نگرش مردم و مسئولان به زیرساخت‌های اقتصادی، تولید را محور اصلی بیانات خود برای برون‌رفت از تنگناها و چالش‌ها قرار داده‌اند.  
 
وی بیان داشت: بحث اقتصاد و تولید در حکومت امروز در راستای جامعه‌پردازی و افزایش آگاهی انسان‌ها از بهبود وضع اقتصادی خود، تعیین‌کننده است.

فاضلی تصریح کرد: از سوی دیگر مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است، در این میان تمرکز بر مقوله مهارت‌افزایی و ارتقای بهره‌وری افراد جامعه به‌عنوان یک اصل در توسعه تولید پایدار است و این جز با ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اضافه کرد: بدیهی است مهارت‌آموزی از جمله مقوله‌های موردتوجه نظام‌های آموزشی کشورهای پیشرفته به شمار می‌رود. ازآنجایی‌که به‌منظور پرورش نسلی کارآمد و پویا می‌بایست مسیرهای افزایش مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان را گسترش داد، بنابراین رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح تولید به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان مهارت‌آموزی و کارآفرینی نقش بسیار برجسته‌ای ایفا می‌نماید.

وی تأکید کرد: امروزه مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است و باید بدانیم دانش‌محوری قادر به رونق تولید نیست و این مهارت‌آموزی برای کلیه اقشار به‌ویژه جوانان است که زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: ازاین‌رو نباید از این فرصت طلایی که محور منویات مقام معظم رهبری در سال پیش رو  برای  توانمند‌سازی‌ مهارتی جامعه و بالاخص نسل جوان  است غفلت کرد تا بتوان مشارکت واقعی مردم را در افزایش بهره‌وری اقتصادی ترسیم نمود‌.

فاضلی گفت: آنچه مسلم است جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به‌کارگیری استعدادها و توانمندسازی مهارت مردم و به‌ویژه جوانان خلاق و باانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48117
اخبار مرتبط

نظرات شما