دبیر ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم خبر داد:

۷ میلیون مسافر وارد استان قم شدند

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استانداری قم گفت:  از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنج فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۷ میلیون نفر از ترانزیت‌های جاده‌ای استان وارد استان قم شدند که از این تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد شهر قم شدند.

حمیدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنج فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۷ میلیون نفر از ترانزیت‌های جاده‌ای استان وارد استان قم شدند که از این تعداد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد شهر قم شدند و تعداد دو میلیون و ۲۷۵ هزار  خودرو وارد استان شدند و از این تعداد دو میلیون و ۵۴ هزار خودرو وارد شهر قم شدند.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استانداری قم بیان داشت: باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی که توسط هواشناسی پیش‌بینی‌شده بود تمهیدات لازم و پیش‌بینی لازم برای اسکان زائران در زمان بحران اندیشیده شده بود تا زائران و مسافران را در اماکن و امن اسکان دهیم.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت‌گرفته پیش بینی اسکان روزانه بیش از ۵۰ هزار اسکان در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی اعم از هتل، خانه مسافر، مساجد، امامزادگان، سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شده بود.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به ظرفیتی که در اداره آموزش‌وپرورش وجود دارد علاوه بر اماکن رسمی‌ها بیشتر اسکان‌ها در کلاس‌های مدارس انجام شد و تقریباً در تمام شرایط و در تمام وضعیت‌های جوی سعی کردیم اسکان در مدارس صورت بگیرد و تا کنون از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین بیش از ۱۸۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی اسکان داده شد که از این تعداد ۵۷ هزار نفر در هتل، خانه مسافر و مهمان‌پذیرها اسکان یافتند.

جعفری خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط جوی نیز پیش‌بینی اسکان‌های اضطراری نیز صورت‌گرفته بود و از روز گذشته و صبح امروز و در مسیرهای که احتمال سیل براثر بارندگی بود هشدارهای لازم به زائران و مسافران داده شده بود و به نزدیک‌ترین محل‌های اسکان هدایت شدند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استانداری قم گفت: ایستگاه‌های امداد و نجات بین‌راهی اعم از پلیس‌راه، هلال‌احمر، اورژانس و  حمل‌ونقل جاده‌ای در نقاط محورهای مواصلاتی مستقر هستند و در صورت وقوع حادثه به‌سرعت در محل حادثه حاضر می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم عنوان داشت: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ بازرسی به‌صورت گشت‌های مشترک انجام‌شده است و تا کنون ۶ مرکز متخلف پلمب شدند و برای ۶ مرکز متخلف نیز بنر نصب شده و ۸۰ تذکر بهداشتی هم داده شده است.

وی تصریح کرد: این امکان برای ستاد تسهیلات زائران استانداری قم فراهم شد که از فاصله ۲۵ کیلومتری به قم برای هر شخصی که وارد این محدوده شده و دارای خط تلفن است پیامک قم زائر ارسال می‌شود که به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، خدماتی و گردشگری استان قم می‌پردازد و هر آنچه که نیاز یک زائر و مسافر است در این سایت بارگذاری شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48130
اخبار مرتبط

نظرات شما