مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم خبر داد:

آماده‌باش ۱۰۰ درصدی اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه رکورد جابه‌جایی مسافر در روزهای پایانی سال گذشته در قم شکسته شد، گفت: در شب‌های مبارک قدر نیز ناوگان اتوبوس‌رانی به‌صورت آماده‌باش صددرصدی برای جابه‌جایی شب زنده داران قرار خواهد گرفت.

علی نیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اواخر سال گذشته ایام نیمه شعبان را پشت سر گذاشتیم که قم شاهد حضور زائران و مسافران زیادی بود و سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم نیز در این ایام به خدمات‌دهی به زائران و مسافران پرداخت.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: همچنین در روزهای پایانی سال گذشته که مردم مشغول خرید سال نو بودند رکورد جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوس‌رانی قم شکسته شد و جابه‌جایی مسافر به  صد و ۱۰ هزار نفر در روز رسید.

وی بیان داشت: در زمان سال‌تحویل نیز تمام خطوط و ناوگان اتوبوس‌رانی که ۲۱۰ اتوبوس بود را فعال نگه داشتیم و از شب قبل اتوبوس‌رانی اقدام به جابه‌جایی مسافران و زائران کرد و صبح تحویل سال هم  اتوبوس‌ها اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) دپو شدند تا هم مردم به منازل و مقاصد خود برسند و از ترافیک  جلوگیری شود.

نیک اضافه کرد: بعد از آغاز سال نو به علت تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و... با افت مسافر قمی مواجه شدیم و حدود ۷۰ درصد ناوگان در تعطیلات نوروز فعال بود و دلیل عمده خدمات به مسافران و زائران در جمکران، پارک‌سوار شمالی و حرم مطهر متمرکز شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در همه مراسم‌ها مذهبی ظرفیت خطوط در حد نیاز افزایش پیدا می‌کند عنوان داشت: باتوجه‌به مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در این زمان ناوگان اتوبوس‌رانی افزایش پیدا کرد و مشکلی در این ساعات برای جابه‌جایی شهروندان و مسافران وجود نداشت.

نیک خاطرنشان کرد: در شب‌های مبارک قدر نیز ناوگان اتوبوس‌رانی به‌صورت آماده‌باش صددرصدی قرار خواهد گرفت، و سرویس‌دهی تا نیم ساعت به پایان شب‌های احیا که در مسجد مقدس جمکران حدود ساعت ۲:۴۵ و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حدود ساعت ۳ پیش‌بینی‌شده اتوبوس‌ها در اطراف این اماکن مقدس دپو خواهند شد تا مردم را به منازلشان برسانند.

وی تصریح کرد: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در میدان شهید مطهری، ابتدای خیابان باجک، خیابان عمار یاسر (مجتمع زمزم) و بلوار شهید منتظری اتوبوس‌ها مستقر خواهند شد.

نیک افزود: همچنین در مسجد مقدس جمکران در دو محل اتوبوس‌ها مستقر خواهد شد که در یک خط مسافران و شب زنده داران به‌صورت مستقیم از پردیسان به جمکران  و بلعکس منتقل خواهند شد و در درب ۲ جمکران هم اتوبوس‌ها برای انتقال شب زنده داران به داخل شهر مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48180
اخبار مرتبط

نظرات شما