استاندار قم:

ساخت کلاس درس در قم ۷۰ درصد رشد داشته است

استاندار قم گفت: با تلاش خیرین مدرسه‌ساز استان و مجموعه دولت مردمی سال گذشته ۲۴۰ کلاس در قم آماده شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری روز شنبه در دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم، بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور موفق شده‌اند ، بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل‌ کنند.
وی افزود: الحمدلله این حضور فعال در قم هم مشاهده می‌شود و می‌بینیم که خیرین آماده ساخت مدارس برای دانش‌آموزان هستند.
آقامیری اشاره کرد: سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش داده شد درحالی‌که در سال ۱۴۰۱ این مقدار ۱۴۰ کلاس بود. واقعیت این است که رفع کمبودهای سرانه آموزشی در استان‌ها یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم قرار گرفته که شخص رئیس‌جمهور هم به این موضوع اهتمام جدی دارند.
وی گفت: همه دستگاه‌های مربوطه استان موظف هستند خیرین مدرسه‌ساز را حمایت کرده و زیرساخت‌های لازم را جهت تسهیل آن‌ها در امور مدرسه‌سازی آماده کنند.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های تأمین منبع جهت آماده‌سازی زمین و یا تکمیل پروژه عمرانی مدارس استفاده از ظرفیت مولدسازی است که این موضوع را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.
۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.
۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.
۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48454
اخبار مرتبط

نظرات شما