فرمانده سپاه استان قم:

خدمات بسیج سازندگی تمامی ندارد

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه هرجا خدمتی روی زمین‌مانده باشد و به علت سختی کار پیمانکاران خصوصی حاضر به انجام آن نیستند بسیج سازندگی ورود می‌کند، گفت: از جمله این پروژه‌ها آبرسانی به روستاها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​​​هم‌زمان با سالروز تأسیس بسیج سازندگی  پروژه‌های آبرسانی به روستاهای قم به بهره‌برداری رسید در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای قم که با حضور مسئولان استانی و اهالی روستای بیدهند و کرمجگان برگزار شد ایستگاه پمپاژ روستای بیدهند و مخزن ذخیره آب روستای کرمجگان با بودجه‌ای بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها سردار محمدرضا موحد در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: بعد از انحلال جهاد سازندگی اقدامات جهادی به مشکل خورد که رهبر انقلاب اسلامی شخصاً دستور تأسیس بسیج سازندگی را دادند که یک نقطه عطف برای محرومیت‌زدایی بود.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: بسیج سازندگی گره‌گشای مشکلات مردم کشور است قرارگیری بسیج کنار مردم و ولایت مانند یک سیل خروشان سد مشکلات را در هم می‌شکند.

وی بیان داشت: محرومیت‌زدایی، حرکت‌های جهادی، انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی که سایرین ورود نمی‌کنند از وظایف بسیج سازندگی است در پروژه‌های آب‌رسانی که در بیدهند و کرمجگان افتتاح شد بخش‌های دیگر به علت سختی کار ورود نکردند؛ اما بسیج سازندگی با هزینه کمتر ورود کرد و به مردم خدمت کرد.

موحد با بیان اینکه جز با کار جهادی این کارها به ثمر نخواهد رسید، گفت:  در کل کشور قرار شد آبرسانی به بیش از ۸ هزار روستا توسط بسیج سازندگی آب‌رسانی انجام شود مدت این پروژه‌های سه‌ساله بود؛ اما در استان قم پروژه‌های آبرسانی دوساله تحویل داده شد راه روستایی و آب روستایی در اولویت بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه قم افزود: به فرموده رهبر انقلاب گفتمان جهادی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی  شود و عموم مردم با بسیج همراهی کنند تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود بسیج سازندگی همیشه سراغ کارهای روی زمین‌مانده می‌رود.

موحد تأکید کرد: بسیج سازندگی در آنجایی که نهادها و سازمان‌های دیگر و یا پیمانکاران شخصی نتوانند کاری انجام دهند و خدمتی روی زمین‌مانده باشد ورود می‌کند، دقیقاً مانند همین پروژه آبرسانی به روستای بیدهند و کرمجگان قم که به دلیل کوهستانی و سخت بودن شرایط کسی حتی با چندین برابر هزینه هم ورود نمی‌کرد پروژه را به عهده گرفت تا مردم این روستاها از آب شرب بهداشتی محروم نمانند.

وی تصریح کرد: هرجا خدمت به مردم نیاز باشد با همه شرایط سخت بسیج از جمله بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی ورود خواهد کرد الحمدلله روحیه بسیجیان و جهادگران استان قم در رسیدگی به محرومان فوق‌العاده بالا است و هرگز کار سخت آنان را از خدمت‌رسانی مأیوس نمی‌کند.

موحد خاطرنشان کرد: در طول ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب در مقاطع مختلف با دشمنان قوی روبرو بودیم که به لطف خدا توانستیم این سختی‌ها را در تحریم‌های همه‌جانبه پشت سر بگذاریم. 

وی عنوان داشت: همه نظام عالم که در جنگ و بحران هستند یا شکست می‌خورند یا ضعیف می‌شوند یا تسلیم می‌شوند؛ اما در هر بخش که ما وارد بحران شدیم با ظفر و نصر و فتح از شرایط بیرون آمدیم که همه به لطف خداوند بود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48703
اخبار مرتبط

نظرات شما