خطیب جمعه قم:

حج امسال حج برائت است

خطیب جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و کارگزاران حج گفت: رهبر معظم انقلاب در مهم‌ترین فراز خود فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبهٔ اول نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۹۳ سوره توبه و موضوع جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص)، اظهار داشت: افرادی که بدون هیچ عذری به جهاد فی‌سبیل‌الله نمی‌روند هیچ راه فراری از مؤاخذه برای آنها وجود ندارند و این ننگ برای آنها بس است که با افراد ناتوان و معذور در شهر بمانند و خداوند بر دل‌های آنها مهر بزند تا از درک حقایق محروم باشند.
وی در خطبه دوم با اشاره به اینکه: اجرای تکلیف الهی محبت و مودت اهل‌بیت که به‌عنوان اجر رسالت در قرآن بیان شده است، بیان داشت: دهه کرامت فرصتی برای بازبینی وظایف ما نسبت به اهل‌بیت (ع) است و اجرای تکلیف الهی محبت و مودت اهل‌بیت که به‌عنوان اجر رسالت در قرآن بیان شده است نیاز به الزاماتی از جمله شناخت بهتر و بیشتر اهل‌بیت (ع) به‌دور از افراط‌وتفریط، آگاهی نسبت به رسالت و مأموریت آنها، التزام عملی به امرونهی آنها و معرفی اهل‌بیت و معارف آنها به دیگران است.
خطیب جمعه قم با اشاره به نامه‌های رهبر معظم انقلاب برای جوانان غربی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با درک صحیح شرایط اسف‌بار غرب راهی را پیشروی جوانان اروپایی و آمریکایی گذاشتند تا به راه حق راهنمایی شوند و اولین گام برای بیداری آنها شوریدن علیه نظام استکباری خودشان است که این روزها شاهد آن هستیم.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و کارگزاران حج خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مهم‌ترین فراز خود فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت حج امسال گفت: حج امسال باید نماد عینی، برجسته و تاریخ‌ساز برائت از استکبار جهانی و صهیونیست جنایت‌کار باشد.
وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر بیان داشت: فتح خرمشهر نقطه عطف ۸ سال دفاع مقدس بود و تنها فتح خاک و شهر نبود؛ بلکه فتح ارزش‌ها بود و باید این تجربه‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و آنها را از شور به شعور رساند.
 خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات فتح خرمشهر افزود: بیان اینکه این عملیات در ۴ مرحله انجام شد و رزمندگان اسلام با حداقل امکانات و تجهیزات بزرگ‌ترین پیروزی را کسب کردند و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 وی در ادامه گفت: با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و سپاه اسلام مرحله‌به‌مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به دست آورد و باعث شد آمریکا و دست‌نشانده‌های او در منطقه حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله به موضع دفاع بیفتند.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/48836
اخبار مرتبط

نظرات شما