قم فردا گزارش می‌دهد؛

این «سید» را همه دوست داشتند

بعد از اعلام شهادت شهید رئیسی اقشار مختلف مردم از طبقات اجتماعی مختلف و ملت‌های دیگر داغدار این مصیبت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» بعدازظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت همین که اعلام شد از بالگرد حامل رئیسی و همراهان خبری نیست بسیار اقشار مختلف مردم دست به دعا شدند از طرفی گروه‌های مختلف مردمی که در روستاهای نزدیک سانحه بودند برای جستجو به امدادگران پیوستند.

همچنین تیم‌های ورزشی از جمله کوهنوردی و موتورسواری نیز برای انجام جستجو‌ آن هم در آن شرایط سخت آب هوایی و محیطی خود را به آب‌وآتش زدند تا بتوانند هرچه زودتر رئیس‌جمهور محبوب و مردمی خود را پیدا کنند؛ اما تقدیر این بود که شهید رئیسی در میان کوهستان‌های آذربایجان شرقی شهد شهادت را برای خدمت به مردم بنوشد.

بعد از اعلام خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت مردم به شکل‌های مختلف به ابراز مصیبت پرداختند که تجلی آن در مراسم تشییع شهدا جلوه کرد.

درست است غم سفر ابدی سید محرومان بیش از همه قلب مستضعفان را به درد آورد؛ اما اقشار مختلف مردم از کارگر، کارمند، ورزشکار، خانواده شهدا، کاسب، راننده، دانشجو، طلبه، دانش‌آموز، خانه‌دار و.... همه‌وهمه در این تشییع باشکوه حضور داشتند.

ادب، اخلاق و تواضع باعث محبوبیت آیت‌الله رئیسی 

روح‌الله نعمتیان قهرمان کشتی جهان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: اخلاق، ادب و تواضع آیت‌الله رئیسی باعث شد که مردم به ایشان علاقه‌مند باشند همه مشکلات را می‌دانیم و می‌دانیم که تحریم وجود دارد و در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ اما آیت‌الله رئیسی تمام تلاش خود را می‌کرد و در میدان بود که باعث دلگرمی مردم بود که رئیس‌جمهور به فکر حل مشکلات است. 

وی تصریح کرد: مردم از اینکه رئیس‌جمهور در بین آنها بود و از نزدیک مشکلات آنها را می‌شنید خوشحال بودند حتی گاهی رئیس‌جمهور بعد از یک مسافرت سخت خارجی بدون استراحت و به‌سرعت به میان مردم و مخصوصاً مناطق محروم می‌رفت تا مشکلات آنها را حل کند.

قهرمان کشتی جهان تأکید کرد: مردم هنوز فراموش نکردند که برخی از رؤسای جمهور توجهی به منویات مقام معظمی رهبری نداشتند گاهی حتی در مقابل منویات ایشان جبهه‌گیری می‌کردند و هرگز میان مردم حضور پیدا نمی‌کردند. 

آیت‌الله رئیسی در قلب‌ها باقی خواهد ماند 

نعمتیان خاطرنشان کرد: همین رفتار آیت‌الله رئیسی باعث شد که عزیز مردم شود و‌ این خدمات در میان مردم گم نمی‌شود و مردم همه این‌ها را دیدند و در ذهن‌هایشان و قلب‌هایشان باقی ماند، ایشان ازیک‌طرف خادم‌الرضا بودند و به این مسئله افتخار می‌کردند و از طرفی تابع ولی‌فقیه بودند و از طرفی خود را خادم ملت می‌دانستند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند.

قهرمان کشتی جهان عنوان داشت: آیت‌الله رئیسی در این مدت تمام تلاش خودش را کرد تا به محرومان کمک کند و در فساد ستیزی بسیار جدی و پرتلاش بودند، می‌توان گفت هر آنچه در توان داشتند انجام دادند و مزد زحمات خود را با شهادت در راه خدمت به مردم در شب میلاد امام رضا علیه‌السلام گرفتند.

چشم انتظار خبر سلامتی رئیس جمهور بودیم

همچنین همسر شهید مدافع حرم علی‌اکبر عربی گفت:  پدرم آزاده و جانباز است هشت سال در چشم‌انتظاری به سر بردیم معنی چشم‌انتظاری را می‌دانم و با عمق وجود درک کردم آن روز و شبی که خبری از ایشان نبود یکی از سخت‌ترین لحظات بود و چه تلخ این چشم‌انتظاری به پایان رسید.

فرزند آزاده و جانباز دفاع مقدس ادامه داد: این شهید والامقام همواره خانواده شهدا را تکریم می‌داشت و احترام زیادی به شهدا قائل بود، فقدان این رئیس‌جمهور در کنار فقدان آقای امیر عبداللهیان برای خانواده شهدا از جمله خانواده شهدای محور مقاومت سنگین است.

هرگز تلاش رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه را برای جبهه مقاومت فراموش نمی‌کنیم

رضایی بیان داشت: هرگز تلاش‌های رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای حمایت از جبهه مقاومت را فراموش نمی‌کنیم یکی از بزرگ‌ترین آرزوی خانواده شهدا موفقیت جبهه مقاومت است؛ زیرا جبهه مقاومت یادگار شهدای ما است ما خانواده شهدا عزیزترین عضو خانواده‌ را تقدیم این جبهه کردیم.

همسر شهید مدافع حرم ادامه داد: امروز نه‌تنها مردم ایران عزادار هستند؛ بلکه همه آنها که در طلب آزادی بودند از جمله کودکان و زنان غزه و مردم فلسطین عزادار این غم بزرگ هستند.

رضایی گفت: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بود، تواضع و مردم‌داری ایشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد فقدان ایشان برای همه مردم از جمله محرومان که چشم امید به ایشان داشتند سخت است.

تحت هر شرایطی پای انقلاب هستیم

وی خاطرنشان کرد: تشییع میلیونی شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد یادآور تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی بود و نشان داد که این ملت تحت هر شرایطی پای نظام و انقلاب هستند و آنهایی که با دل‌وجان در جبهه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی و میدانی حضور دارند را دوست دارند.

مردم رئیس‌جمهور را برادر خود می‌دانستند 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آیت‌الله رئیسی رضوان‌الله تعالی علیه در جایگاه ریاست‌جمهوری که بعد از مقام معظم رهبری دومین جایگاه در قانون اساسی جمهوری اسلامی است مخصوصاً در سفرهای استانی به گونه عمل کردند که همه مردم احساس می‌کردند که با رئیس‌جمهور بسیار راحت هستند و او را مثل برادر ‌دانستند و راحت هر مشکلی که داشتند مطرح می‌کردند. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آیت‌الله رئیسی یک ویژگی برجسته داشت و آن هم این بود که این را مبنای کار خود قرار داده بودند که مسائل و مشکلات مردم باید حل شود اینکه یک مسئول فقط یکی دستوری دهد را کافی نمی‌دانست و آن را شروع کار می‌دانست که باید پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

​​​دیرباز خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی رحمت‌الله علیه تأکید داشتند که باید مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم گاهی اگر به گذشته می‌پرداختند فقط به این جهت بود که متذکر شوند که در برخی از دولت‌ها مشکلات مردم حل نشده و انباشته شده است و حل‌کردن آنها دشوار شده است. 

ملت‌های جهان داغدار شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان 

علاوه بر واکنش اقشار مختلف مردمی در ایران به شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت مردم کشورهای مختلف نیز در فضای مجازی و حقیقی به ابرار احساسات پرداختند تأکید ما در اینجا واکنش ملت‌های جهان علاوه بر واکنش مسئولان بلندپایه جهان است.

از جمله این‌ها عزاداری مردم کشمیر است و آنچه تصاویر منتشر شده منعکس می‌کند گویی عزاداری مردمی در غم یک عزیز هم‌وطن و نزدیک است و نوع پوشش و گویش نبود، کسی باور نمی‌کرد که ملت یک کشور دیگر برای رئیس‌جمهور یک کشور دیگر چنین به عزا نشسته‌اند.

همچنین ملت‌های کشورهای محور مقاومت از جمله مردم لبنان و فلسطین باتوجه‌به حمایت‌های دلسوزانه شهید آیت‌الله رئیسی و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه این مصیبت را داغ بزرگی برای خود دانسته و در فضای مجازی به ابراز احساسات پرداختند.

همه این ابراز احساسات و برگزاری عزاداری‌ها در میان اقشار مختلف مردم ایران و مردم جهان نشان از صحت و سلامت و درستی منش شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان است.

یکی از گزینه‌های مشترکی که اقشار مختلف مردمی در خصوص شهید آیت‌الله رئیسی بیان می‌کنند تواضع و ساده‌زیستی ایشان بود رفتاری که هم در مواجهه با مردم ایران و هم در مواجهه با ملت‌های دیگر کشورها از وی شاهد بودیم.

این رفتار و تواضع  شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان که به نمایش درآمد در زمانه‌ای بود که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور بسیاری از مردم همواره تصور می‌کردند نگاه مسئولان از بالابه‌پایین است و این رفتارهای انسانی از این دو شهید بزرگوار به‌یقین راز ماندگاری این دو شهید در صحنه ملی و بین‌المللی خواهد بود. 

مردم غزه فراموش نکردند درحالی‌که همه سران کشورهای جهان از جمله سران کشورهای عرب آنها را در میان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تنها گذاشته بودند شهید امیر عبداللهیان به‌عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از هر شرایطی برای حمایت و کمک به مردم غزه استفاده می‌کرد همچنین آیت‌الله شهید رئیسی نیز در هر موقعیتی که دست می‌آورد برای کمک و آزادی و ارسال مواد غذایی و دارویی به مردم غزه تلاش می‌کرد.

در میان مسئولان جهان کمتر مسئولی وجود دارد که این‌گونه در دل ملت‌ها جای گرفته باشد البته پیش‌ازاین الگوی همچون حاج‌قاسم سلیمانی نیز شخص محبوبی در میان ملت‌های آزاده جهان تبدیل شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48940
اخبار مرتبط

نظرات شما