رئیس مرکز مدیریت حوادث استان قم:

بالگرد اورژانس قم ۱۵ مرتبه به پرواز درآمد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم گفت: در دو ماه نخست سال جاری بالگرد اورژانس قم ۱۵ بار برای امدادرسانی به هم‌وطنان به پرواز درآمد.

عزت‌الله بهزادی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: از یک هزار و ۶۶۰ تصادف که در فروردین‌ماه سال جاری صورت‌گرفته ۲ هزار و ۲۰۹ نفر مصدوم و از یک هزار ۹۱۷ تصادف در اردیبهشت‌ماه سال جاری  ۲ هزار ۴۸۵ نفر مصدوم شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم تصریح کرد: تعداد مصدومین تصادفات در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد کاهش و تعداد مصدومین تصادفات در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: در فروردین‌ماه سال جاری  یک هزار و ۴۹۳ نفر در تصادفات شهری  و ۷۱۶ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شد که نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است و در اردیبهشت‌ماه سال جاری یک هزار و ۸۱۴ نفر در تصادفات شهری و ۶۷۱ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شدند که نسبت به مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.


وی عنوان داشت: از این تعداد مصدوم در فروردین‌ماه سال جاری ۹۷۷ نفر در محل درمان شدند و یک هزار و ۲۳۳ نفر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قم به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین  در اردیبهشت‌ماه سال جاری یک هزار و ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند و  نفر یک هزار و ۳۴۳ نفر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

بهزادی‌نیا ادامه داد: در فروردین‌ماه سال جاری بالگرد اورژانس ۷ بار به پرواز درآمد که ۱۴ مددجو‌ امدادرسانی صورت گرفت و در اردیبهشت‌ماه سال جاری بالگرد اورژانس قم ۸ بار به پرواز درآمد که به ۲۰ مددجو امدادرسانی صورت گرفت.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو ماه نخست سال جاری حوادثی وجود نداشت که نیاز به اعزام اتوبوس آمبولانس باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در فروردین‌ماه سال جاری موتورلانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان قم به ۸۶۳ مأموریت اعزام شدند که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش و در اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۷۵۳ مأموریت امدادی اعزام شدند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته‌ است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48972
اخبار مرتبط

نظرات شما