مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خبر داد:

۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی در قم فرسوده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی قم فرسوده هستند، گفت: از سال‌های گذشته رایزنی‌هایی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شده و ۱۳۰ وام ۱۰۰ میلیون‌تومانی به رانندگان تاکسی پرداخت شده است.

قاسم طالبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: سال گذشته بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی باتوجه‌به باز شدن سایت ایران‌خودرو از تیرماه آن سال  آغاز شد و تا آذرماه که سایت باز بود ثبت انجام شد و ۱۷۰ دستگاه سمند سورن به قیمت ۳۶۲ میلیون ثبت‌نام  انجام شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بیان داشت: از این ۱۷۰ تاکسی که  سال گذشته نوسازی شده است ۸۹ دستگاه از طریق وام‌ صد میلیون‌تومانی بدون کارمزد که سازمان به رانندگان اعطا کرده خریداری شده است یعنی ۶۵ درصد نوسازی‌ها توسط وام‌های پرداختی سازمان انجام‌شده است و ۸۱ دستگاه تاکسی هم به‌صورت نقدی خریداری شد.

وی ادامه داد: این ۱۷۰ دستگاه تاکسی سمند سورن که ثبت‌نام شد برای تاکسی‌های مدل ۸۵ به قبل که فرسود شده بود است از برج ۹ سال گذشته  اقدامات نوسازی تاکسی مدل ۸۶ انجام شد؛ اما متأسفانه سایت ایران‌خودرو باتوجه‌به افزایش قیمتی که ایران‌خودرو داشت بسته شد و پیش‌فاکتورهایی که ما معرفی کرده بودیم صادر نشد تا قیمت‌ها تعیین تکلیف شود.

طالبی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر برای دریافت تاکسی جدید سمند سورن از قم ثبت‌نام کرده بودند که پیش‌فاکتورهای آن توسط ایران‌خودرو صادر نشد و به سال جدید افتاد باگذشت بیش از دو ماه از سال جدید نیز هنوز سایت ایران‌خودرو باز نشده است تا قیمت تاکسی نهایی شود و صحبت‌ها حاکی از قیمت ۴۸۶ میلیون تومان برای تاکسی‌های فرسوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان داشت: باتوجه‌به افزایش قیمت تاکسی‌های سمند سورن که قرار است به دارندگان تاکسی‌های فرسوده تحویل داده شود رایزنی‌های انجام شده که تعداد تحویل تاکسی‌های فرسود افزایش پیدا کند و هزینه خرید تاکسی فرسوده در مراکز اسقاط افزایش‌یافته است سال گذشته هزینه اسقاط تاکسی‌های فرسود ۷۰ میلیون تومان بود؛ ولی امسال این مبلغ به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ توانستیم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان مجوز فروش املاک شهرداری را بگیریم تا در یکی از بانک‌های عامل به‌صورت سپرده گذاشته شود تا به نسبت مبلغ پول سپرده شده، بانک عامل نیز به همان مقدار آورده داشته باشد و به هر راننده‌تاکسی فرسوده ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شود.

طالبی ادامه داد: باتوجه‌به افزایش قیمت تاکسی توسط ایران‌خودرو و باتوجه‌به اینکه منابع ما محدود بود نتوانستیم مقدار وام را افزایش دهیم؛ زیرا در این صورت به تعداد کمتری وام می‌توانستیم اعطا کنیم در تلاش هستیم که بتوانیم منابع بیشتری را تأمین کنیم تا هم تعداد و هم مبلغ وام را افزایش دهیم. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در مجموع از ابتدای این طرح تاکنون ۱۳۳ دستگاه تاکسی از طریق وام ۱۰۰ میلیونی به راننده‌های تاکسی جهت نوسازی خریداری شده است به‌طورکلی ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در قم فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48998
اخبار مرتبط

نظرات شما