رئیس مرکز اورژانس استان قم:

۵۴ هزار تماس با اورژانس قم برقرار شد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم از هزار و ۸۱۹ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ در دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

عزت‌الله بهزادی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در فروردین‌ماه سال جاری ۲۵ هزار و ۷۹۱ تماس و در اردیبهشت‌ماه سالی جاری ۲۹ هزار و ۲۸ تماس با اورژانس قم برقرار شده است‌ که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری ۵۴ هزار و ۸۱۹ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ تماس برقرار شده است‌.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قم اضافه کرد: تماس‌های فروردین‌ماه سال جاری با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان قم نسبت به مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش و تماس‌های اردیبهشت‌ماه سال جاری با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان قم نسبت به مشابه سال گذشته۸/۸ درصد افزایش داشته است که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری ۶/۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته شاهد افزایش تماس با اورژانس ۱۱۵ بودیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قم به ۹ هزار و ۹۵۷ مأموریت در فروردین سال جاری و ۱۱ هزار و ۱۰ مأموریت در اردیبهشت سال جاری اعزام شدند که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری به ۲۰ هزار و ۹۶۷ مأموریت اعزام شدند.

بهزادی‌نیا ادامه داد: تعداد مأموریت‌های اورژانس در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش و تعداد مأموریت‌های اورژانس در اردیبهشت‌ماه سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری مأموریت‌های اورژانس نسبت به مشابه سال گذشته ۶/۵ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم اضافه کرد: به ۸ هزار و ۶۲۶ مددجو در فروردین سال جاری و به ۹ هزار و ۶۰۰ مددجو در اردیبهشت سال جاری توسط اورژانس ۱۱۵ قم خدمات‌رسانی شده است که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری به ۱۸ هزار و ۲۲۶ مددجو امدادرسانی صورت‌گرفته است.

وی گفت: تعداد مددجویانی که در فروردین‌ماه سال جاری از خدمات اورژانس ۱۱۵ قم بهره بردند که نسبت به مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش و تعداد مددجویانی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری از خدمات اورژانس ۱۱۵ قم بهره بردند نسبت به مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش‌یافته که در مجموع در دو ماه نخست سال جاری ۴/۵ درصد افزایش داشته است.

بهزادی‌نیا عنوان داشت: در فروردین‌ماه سال جاری یک هزار و ۶۶۰ تصادف در استان قم رخ‌داده که هزار و ۲۲۷ تصادف شهری و ۴۳۳ تصادف جاده‌ای بوده همچنین در اردیبهشت سال جاری یک هزار و ۹۱۷ تصادف در استان قم رخ‌داده که یک هزار و ۵۰۲ تصادف شهری و ۴۱۵ تصادف جاده‌ای بوده است.

رئیس  مرکز اورژانس ۱۱۵ قم  خاطرنشان کرد: تعداد تصادفات در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته دو  درصد کاهش و تعداد تصادفات در اردیبهشت‌ماه سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته ۰۴٪ کاهش داشته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48999
اخبار مرتبط

نظرات شما