قم فردا گزارش می‌دهد؛

روی خوش مدیریت شهری به مناطق فراموش شده قم

بالاخره عروسی به کوچه مناطق ۳ و ۶ رسید به طوری که طرح های عمرانی این منطقه در حال کلید خوردن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  دقیقاً در زمانی که مدیریت سقائیان نژاد در شهر قم ۹ساله می‌شود بالاخره مناطق ۳ و ۶ شهری هم رنگ توسعه و آبادانی را خواهند دید.

این که خیلی دیر مدیریت شهری به فکر توسعه این مناطق افتاده بحث جداگانه و مفصلی دارد که بخشی از آن به خود ساکنان این مناطق و عدم مطالبه‌گری آن‌ها برمی‌گردد؛ اما بااین‌وجود همین که بالاخره این مناطق هم در طرح‌های توسعه‌ای دیده می‌شوند جای بسی خوشحالی دارد.

افتتاح شهربازی قدیمی و خاطره‌انگیز قم

 

افتتاح شهربازی ۷۲ تن قم یکی از اولین اقداماتی بود که شهرداری در سال جدید در منطقه رقم زد.

شهربازی که قمی‌ها خاطرات زیادی با آن دارند و در طی ۱۰ سال گذشته بالااستنفاده مانده بود.

آغاز عملیات اجرایی روگذر حافظ قم به‌زودی

دومین خبری که در روزهای اخیر برای اهالی منطقه ۳ و ۶ شهری مهم بود نهایی شدن قرار داد پروژه روگذر حافظ بود که این دو منطقه را به هم وصل می کند.

عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم دراین‌خصوص به خبرنگار شهرنیوز گفت: پروژه روگذر حافظ به ریل، جزو اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم بود که با بودجه ۱۱۲ میلیاردتومانی به مرحله انعقاد قرارداد رسید.

 وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب اتصال بین مناطق ۳ و ۶ خواهد شد، افزود: با اجرای این پروژه محور ۲۵ کیلومتری ترافیکی فردوسی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور فردوسی پس از گذشت از منطقه ۲، محور یادگار امام و بلوار کشاورز به منطقه ۶ و شهرک بعثت می‌رسد، ادامه داد: با احداث پل حافظ این محور به منطقه ۳ و بعد میدان شهید زین‌الدین متصل خواهد شد.

 حلوایی‌زاده اضافه کرد: قرارداد این پروژه از شورای اسلامی شهر و فرمانداری اخذ شد و مراحل تحویل زمین برای کلنگ‌زنی در حال طی‌شدن است.

احداث تقاطع کیوانفر همچنان در دستور کار قرار دارد

سومین خبری که باز هم برای مناطق فراموش شده قم بود، پروژه خیابان امام خمینی (ع) بود که معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این باره نیز بیان داشت: پروژه ساخت تقاطع شهید کیوانفر پروژه دیگر معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم است که چالش‌های خاص خودش را دارد؛ اما برآوردهای این پروژه نیز انجام‌شده و امید است با رفع تملک و تعارضات سنگین که در بحث فاضلاب دارد بتوان این پروژه را عملیاتی کرد.

علاوه بر این انجام کارهای مطالعاتی برای ایجاد تقاطع غیر هم سطح در میدان شهید زین الدین را هم می توان به فال نیک گرفت.

ادای دین شهردار به مناطق فراموش شده قم

در واقع باید گفت پایان کار شهردار قم بعد از ۸ سال در قم می تواند با شتاب بخشی و گره گشایی از مشکلات پروژه های مناطق ۳ و ۶ همراه باشد تا به نوعی کوتاهی وی در این دو منطقه جبران شود.

 

 


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/49031
اخبار مرتبط

نظرات شما