رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های مواصلاتی استان قم

رئیس پلیس‌راه استان قم از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از ساعت هجده روز سیزدهم خردادماه در راه‌های مواصلاتی استان قم از جمله اتوبان قم تهران خبر داد. 

مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه هم‌وطنانمان از استان‌های مختلف برای شرکت در مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) از مسیر استان قم حرکت می‌کنند و باتوجه‌به تعطیلی چهاردهم و پانزدهم خرداد بسیاری از مردم بعد از شرکت در مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) برای زیارت به قم سفر می‌کنند در این ایام شاهد حجم ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان قم خواهیم بود. 

رئیس پلیس‌راه استان قم تصریح کرد: به همین منظور تدابیر ترافیکی در این ایام از سوی پلیس‌راه از ساعت هجده روز سیزدهم خردادماه در راه‌های مواصلاتی استان قم مخصوصاً آزادراه قم تهران و مسیرهای منتهی به مرقد امام خمینی رحمت‌الله علیه اعمال خواهد شد.

وی گفت: در محور جاده قدیم قم  تهران تردد همه خودروهای سنگین باری از جمله تریلرها و کامیون‌ها به‌استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هجده روز یکشنبه سیزدهم خردادماه تا ساعت هجده روز دوشنبه چهارده خردادماه ممنوع است.

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: رانندگان این‌گونه وسایل نقلیه که تردد آنها ممنوع اعلام شده می‌توانند از مسیرهای جایگزین، سلفچگان به ساوه آزادراه ساوه به تهران و آزادراه قم به گرمسار و چرم شهر استفاده کنند.

پناهی اضافه کرد: خودروها از محدوده حسن‌آباد به سمت تهران به سمت جاده قدیم هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: از رانندگان درخواست می‌کنیم در این ایام باتوجه‌به حجم ترافیک سنگین در این محورها در این ایام حتماً فاصله طولی را رعایت کنند، از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند و سبقت و سرعت غیرمجاز نداشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه اکثر وسایل نقلیه که در این ایام در راه‌های مواصلاتی استان قم از جمله اتوبان قم تهران تردد می‌کنند ناوگان مسافربری عمومی هستند حتماً رعایت فاصله توری را داشته باشند تا یک سفر ایمن برای همه هم‌وطنان و زائران مرقد امام خمینی (ره) رقم بخورد.

پناهی خاطرنشان کرد: از رانندگان و هم‌وطنانی که در این محورها در این ایام تردد می‌کنند درخواست داریم باتوجه‌به اینکه تردد در این محورها سنگین است از عبور در باند اضطراری اجتناب کنند. 

وی با اشاره به اینکه باتوجه‌به اینکه در این ایام زائران بعد از زیارت مرقد امام خمینی به قم سفر می‌کنند از طرف پلیس راهور استان قم پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: از جمله پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران همچنین پارکینگ شمالی در نظر گرفته شده که از رانندگان درخواست می‌کنیم در این پارکینگ‌ها خودروهای خود را متوقف کنند.

رئیس پلیس‌راه استان قم افزود: در این ایام‌ گشتی‌های پلیس‌راه قم همراه کاروان‌هایی که از قم به سمت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند حضور دارند و روان را به سمت پارکینگ‌هایی که برای استان قم اختصاص دادند هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49050
اخبار مرتبط

نظرات شما