عضو شورای اسلامی شهر قم:

شهید رئیسی مکتب امام خمینی را احیا کرد

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در مکتب امام خمینی رحمت‌الله علیه یک مسئول در مقابل مردم باید متواضع، خادم و بااخلاص می‌بود که شهید رئیسی این روحیه را احیا کرد.

حسین صابری ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره) و شهید آیت‌الله رئیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مکتب و کلاس درسی که امام خمینی رحمت‌الله علیه در انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ رقم زد با رحلت ایشان در سال ۱۳۶۷ تعطیل نشد و همچنان در ایران و سراسر دنیا شاگردانی در مکتب امام روح‌الله پرورش می‌یابند که هرگز ایشان را ندیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: آرمان‌های امام خمینی رحمت‌الله علیه به‌گونه‌ای بود که باروحیه همه آزادی‌خواهان جهان از اقشار، ادیان، ملیت‌ها و نژادهای مختلف سازگار است به همین علت است که مشاهده می‌کنیم اقشار مختلف به حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه ابراز ارادت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم ایران و مردم جهان هنوز مرام و رفتار و منش امام خمینی رحمت‌الله علیه را به‌خاطر دارند و آن را به‌عنوان یک الگو برای همه رهبران و مسئولان تلقی می‌کنند به همین منظور هر مسئولی که به آرمان‌های امام خمینی (ره) و به رفتار و منش امام خمینی (ره) پایبند باشد میان مردم محبوب می‌شود.

صابری ادامه داد: در زمانی که برخی از مسئولین از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کردند و برای خود و اطرافیان خود از رانت مسئولیتی استفاده می‌کردند شهید آیت‌الله رئیسی در اوج ساده‌زیستی و اخلاق‌مداری دقیقاً همان راه و روشی را پیشرفت که مدنظر امام خمینی رحمت‌الله علیه برای یک مسئول سیاسی بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مردم ایران و حتی مسئولان سطح اول کشور خانواده شهید رئیسی از جمله برادران وی را نمی‌شناختند در روزگاری که بالاترین پست سیاسی کشور را داشته باشی؛ اما برای نزدیکان خود از هیچ رانتی استفاده نکنید یک کار بزرگ و الهی است.

وی بیان داشت: مرام و منش شهید رئیسی در قامت یک مسئول که در بالاترین جایگاه‌های سیاسی کشور قرار داشت توقع مردم را از مسئولان بالاتر برده است البته این بالاتر بردن به معنای نزدیکی به آرمان اصلی امام خمینی (ره) است.

صابری اضافه کرد: می‌توان به‌جرئت گفت که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد شهادت یا فوت یک مسئول سیاسی این‌چنین شور و هیجان و غمی در دل مردم ایجاد کند این صحنه‌ای را در رحلت حضرت امام خمینی (ره) و در تشییع حاج‌قاسم سلیمانی مشاهده کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: چنین محبوبیتی در دل مردم با هیچ تبلیغات رسانه‌ای ایجاد نمی‌شود و تنها بااخلاص  تواضع یک مسئول است که می‌تواند در دل مردم جای پیدا کند مردم امروز آیت‌الله رئیسی را در قامت مسئولی به یاد می‌آورند که در کنار آنها روی زمین می‌نشست در میان آنها حضور پیدا می‌کرد و مشکلات را از نزدیک رصد کرده و برای حل آن تلاش می‌کرد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/49077
اخبار مرتبط

نظرات شما