امام‌جمعه قم:

مرز تبیین و تخریب در انتخابات رعایت شود

امام‌جمعه قم گفت: در انتخابات مرز بین تبیین و تخریب رعایت شود تبیین باعث انتخاب اصلح و تخریب باعث ناامیدی مردم می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: این انقلاب اسلامی و حرکت انقلابی و اسلامی بود که کشور را به حرکت برد که اگر این حرکت همچنان  با امید همراه باشد همچنان به پیشرفت خواهد رفت یکی از مایه‌های امید توکل بر خدا با تقوای الهی است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌های اخلاقی والا بود که یک سیاست‌مداری دارای بیان، زمان‌شناس، دشمن‌شناس، شجاع بود و در برابر قدرت‌های مستکبر و حیله‌گر سازش‌ناپذیر بود و تنها به اتکا به خدا و نقش مردم قیام کرد امام آشنا و مسلط بر قواعد و ضوابط قیام لله بود که نتیجه آن نصرت الهی بود.

وی تصریح کرد: روش قیام امام خمینی (ره) بسیار ساده بود و منتظر همراهی بزرگان نبودند و همه مردم را به حرکت واداشتند و زبان گویای مردم بودند و بزرگان نیز ایشان را همراهی کردند و انقلاب اسلامی سرآغاز جدید در هویت ایران شد و گرایش به معنویت در کل جهان را زنده کردند.

سعیدی افزود: امروز نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان غرب در راستای همان نامه امام خمینی (ره) به گورباچوف بود، رهبری به جوانان غرب توصیه کردند با قرآن آشنا شوند که قرآن همان درس ایستادگی با ظلم است.

امام‌جمعه قم گفت: امام خمینی (ره) به کلام خدا در قرآن تأسی کرد و در ابتدا به سراغ فرعون ایران که همان شاه بود رفت و به او تذکر داد؛ اما شاه ایران مانند فرعون از نصیحت سرباز زد و سودی نبرد و به لجاجت علیه اسلام ادامه داد و فرمان حمله به مردم در ۱۵ خرداد را صادر کرد؛ اما در نهایت این شاه بود که خاموش شد و رفت.

وی ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه‌السلام، بیان داشت: اول ذی‌الحجه به مناسبت ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها روز ازدواج نام‌گذاری شده است، در ازدواج با تأسی به این دو معصوم باید به‌دور از تجمل و تشریفات اضافی باشد.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: در فرزندآوری هم باید از امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها الگو گرفت و در زمینه تشکیل زندگی تسهیلگری از سوی خانواده‌ها صورت گیرد.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله سعیدی افزود: سالروز شهدای حج را گرامی می‌داریم، رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت امام خمینی (ره) در مورد شهید رئیسی اوصافی فرمودند که در انتخابات پیش رو باید این اوصاف مدنظر باشد و اخلاق حاکم باشد و تهمت و لجن پراکنی کمکی نمی‌کند، شورای نگهبان سخت در حال تلاش هستند تا بهترین را به مردم معرفی کنند.

سعیدی عنوان داشت: مرز تبیین و تخریب در انتخابات رعایت شود تخریب فضای انتخابات را خراب می‌کند؛ اما تبیین برای انتخاب فرد اصلح کمک خواهد کرد و تصمیم‌گیری مردم راحت می‌شود، تهمت ناروا فضا را به بی‌اعتمادی و یأس مبدل می‌کند در تبیین با دشمن مرزبندی می‌شود؛ اما در تخریب فرد در صف دشمن قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه قم عنوان داشت: در تبیین امید و اتحاد اجتماعی تقویت می‌شود؛ اما در تخریب کینه‌ها برجسته می‌شود در تبیین شخص اصلح مشخص می‌شود و مردم به او رأی می‌دهند و شخص صالح که رأی نیاورد در عرصه‌های دیگر فرصت کار پیدا می‌کند؛ اما در تخریب فرد شکست خورد در انتخابات از نظر شخصیتی نابود می‌شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49113
اخبار مرتبط

نظرات شما