قم فردا گزارش می دهد؛

درس‌هایی از شهید رئیسی

دشمن تلاش زیادی کرده بود تا چهره آیت‌الله رئیسی را تخریب کند اما تشییع میلیونی شهید رئیسی درس‌هایی داد که فراموش نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حضور میلیونی مردم در تشییع شهید آیت‌الله رئیسی بسیاری از نقشه‌های دشمن را نقش‌برآب کرد؛ زیرا دشمن تلاش بسیار زیادی کرده بود که چهره آیت‌الله رئیسی را در میان مردم تخریب کند و به تصور خود موفق به این مسئله شده بود. 

البته دشمنان این تلاش را برای تخریب چهره حضرت امام خمینی (ره) نیز انجام داده بودند؛ اما همه دنیا مشاهده کردند آنچه که آرمان و مکتب اصلی امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ بود اکنون در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است و تلاش دشمن برای تخریب چهره حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه ناکام ماند.

همین دشمن تلاش زیادی کرده بود تا چهره شهید آیت‌الله رئیسی را به‌واسطه مشکلات اقتصادی که خود دشمنان و عامل آن بودند در بین مردم ایران و مردم جهان تخریب کند؛ اما آنچه بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت دنیا مشاهده کرد یک ارادت و احترام ویژه توسط مردم ایران و آزادی‌خواهان دیگر کشورهای جهان بود.

دو شاگرد ماندگار مکتب امام خمینی 

محمد منان رئیسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: تشییع میلیونی شهید رئیسی یادآور تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی بود‌ که هر دو شاگرد مکتب امام خمینی رحمت‌الله بودند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم شهید رئیسی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را از یک جنس می‌دیدند افراد بی‌ادعا که برای خادمی مردم از همه آنچه که داشتند از آبرو و اعتبار هزینه کردند‌ و همه شماتت‌ها و ناملایمات را تحمل کردند و با اینکه دست هر دو باتوجه‌به جایگاهی که داشتند باز بود و می‌توانستند بسیاری از کارها را برای خوشان و نزدیکان خودشان انجام دهند؛ اما منافع خودشان و گروه خودشان را به منافع ملی و منافع مردم ترجیح ندادند.

وی خاطرنشان کرد: تصاویری که بعد از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و شهید رئیسی از زندگی خودشان و اطرافیانشان منتشر شد نشان داد که این دو شهید بزرگوار چه مقدار به این مردم و کشور وفادار بودند و زندگی ساده و بدون تجملات و تشریفات داشتند.
​​​​​​
شهید رئیسی خود را با اقشار ضعیف تطبیق می‌داد 

منان رئیسی عنوان داشت: این‌ها همان ارزش‌هایی است که باعث می‌شود که آن مسئول بین مردم محبوب شود وقتی مردم مشاهده می‌کنند مسئولی با اینکه اختیارات دارد و می‌تواند بسیاری از منافع را برای خود و اطرافیانش بردارد؛ اما از آن منابع و منافع برای خودش و اطرافیانش استفاده نمی‌کند این مسئول ارادت پیدا می‌کنند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولانی مانند حاج‌قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی از آنچه که حق خودشان هم بود کمتر بهره می‌بردند و اعتقاد داشتند که خودشان را باید با اقشار ضعیف جامعه تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه ین نوع رفتارها دقیقاً منطبق با آرمان‌های انقلاب مستضعفان امام خمینی رحمت‌الله علیه بود، ادامه داد: انقلاب امام خمینی (ره) انقلاب محرومان و انقلاب پابرهنگان بود انقلاب اسلامی به وجود آمد تا مستضعفین را از زیر یوغ استبداد و استکبار رها کند.

منان رئیسی اضافه کرد: اگر در این سال‌ها مردم نسبت به مسئولانی بدبین بودند برای این بود که تصور مردم این بود که این مسئول برخلاف راهبرد اصلی انقلاب اسلامی که حمایت از مستضعفان بود حرکت می‌کردند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم مسائل و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند؛ اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و اینکه مسئولی از موقعیت خود استفاده کرده و برای خود و اطرافیانش از رانت مسئولیت خود استفاده کند را ندارند مردم معتقد هستند اگر تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی وجود دارد باید آن را همه تحمل کنند نه اینکه برخی از افراد در پست‌های مسئولیتی از رانت‌هایی که دارند استفاده کنند و فقط تبعات تحریم و مشکلات اقتصادی دامن مردم عادی را بگیرد.

شهید رئیسی همان مسئولی بود که مردم می‌خواستند 

وی افزود: دراین‌بین آیت‌الله رئیسی دقیقاً همان مسئولی بود که مردم به دنبال آن بودند مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان وجود دارد؛ ولی آیت‌الله شهید رئیسی همواره در تلاش بود و بسیاری از مشکلات نیز برطرف شد و هرگز از رانت مسئولیتی که داشت برای خود و اطرافیانش استفاده نکرد تا جایی که تا قبل از شهادت کسی حتی برادرهای ایشان را ندیده بود.

منان رئیسی تصریح کرد: یک شخص در هر مسئولیتی که باشد یک حقوق مشخص دارد اینکه شخصی در فلان پست حضور داشته باشد و بعد از ده سال یا حتی چهل سال وضعیت مالی او تغییر محسوسی کند مطمئناً مورداعتماد مردم نیست؛ زیرا مشخص است که فلان مسئول از رانت مسئولیت برای مال‌اندوزی استفاده کرده است که مورد تحمل مردم نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئول باید طوری زندگی کند که مشکلاتی که مردم رک می‌کنند را درک کنند اگر مسئول سطح زندگی بسیار بالاتری از مردم داشت در بین مردم طرد می‌شود تشییع پیکر شهید رئیسی ازاین‌جهت پررونق بود که مردم احساس کردند یک شخص از جنس خودشان مسئولیت را بر عهده دارد رفتار آیت‌الله رئیسی به‌گونه‌ای بود که مردم هرگز او را رئیس خود نمی‌دانستند؛ بلکه او خادم مردم بود.

وی افزود: مشی آیت‌الله رئیسی دقیقاً مشی امام خمینی رحمت‌الله علیه بود همه محل زندگی امام خمینی در جماران را دیدند و محل زندگی آیت‌الله رئیسی و اطرافیانش را نیز مشاهده کردند، آیت‌الله رئیسی دارای اخلاص بود و کارها را برای‌خدا و رضای خدا انجام می‌داد و این هم وعده خداوند از کسی که برای رضای خدا کار کند خدا محبت آن شخص را در دل مردم قرار خواهد داد.

مکتب امام خمینی تعطیل نشد

همچنین حسین صابری ضمن در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: مکتب و کلاس درسی که امام خمینی رحمت‌الله علیه در انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ رقم زد با رحلت ایشان در سال ۱۳۶۷ تعطیل نشد و همچنان در ایران و سراسر دنیا شاگردانی در مکتب امام روح‌الله پرورش می‌یابند که هرگز ایشان را ندیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: آرمان‌های امام خمینی رحمت‌الله علیه به‌گونه‌ای بود که باروحیه همه آزادی‌خواهان جهان از اقشار، ادیان، ملیت‌ها و نژادهای مختلف سازگار است به همین علت است که مشاهده می‌کنیم اقشار مختلف به حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه ابراز ارادت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم ایران و مردم جهان هنوز مرام و رفتار و منش امام خمینی رحمت‌الله علیه را به‌خاطر دارند و آن را به‌عنوان یک الگو برای همه رهبران و مسئولان تلقی می‌کنند به همین منظور هر مسئولی که به آرمان‌های امام خمینی (ره) و به رفتار و منش امام خمینی (ره) پایبند باشد میان مردم محبوب می‌شود.

صابری ادامه داد: در زمانی که برخی از مسئولین از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کردند و برای خود و اطرافیان خود از رانت مسئولیتی استفاده می‌کردند شهید آیت‌الله رئیسی در اوج ساده‌زیستی و اخلاق‌مداری دقیقاً همان راه و روشی را پیشرفت که مدنظر امام خمینی رحمت‌الله علیه برای یک مسئول سیاسی بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مردم ایران و حتی مسئولان سطح اول کشور خانواده شهید رئیسی از جمله برادران وی را نمی‌شناختند در روزگاری که بالاترین پست سیاسی کشور را داشته باشی؛ اما برای نزدیکان خود از هیچ رانتی استفاده نکنید یک کار بزرگ و الهی است.

تشییع پیکر امام خمینی تداعی شد 

وی بیان داشت: مرام و منش شهید رئیسی در قامت یک مسئول که در بالاترین جایگاه‌های سیاسی کشور قرار داشت توقع مردم را از مسئولان بالاتر برده است البته این بالاتر بردن به معنای نزدیکی به آرمان اصلی امام خمینی (ره) است.

صابری اضافه کرد: می‌توان به‌جرئت گفت که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد شهادت یا فوت یک مسئول سیاسی این‌چنین شور و هیجان و غمی در دل مردم ایجاد کند این صحنه‌ای را در رحلت حضرت امام خمینی (ره) و در تشییع حاج‌قاسم سلیمانی مشاهده کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: چنین محبوبیتی در دل مردم با هیچ تبلیغات رسانه‌ای ایجاد نمی‌شود و تنها بااخلاص  تواضع یک مسئول است که می‌تواند در دل مردم جای پیدا کند مردم امروز آیت‌الله رئیسی را در قامت مسئولی به یاد می‌آورند که در کنار آنها روی زمین می‌نشست در میان آنها حضور پیدا می‌کرد و مشکلات را از نزدیک رصد کرده و برای حل آن تلاش می‌کرد.

برگزاری مراسم‌های مختلف اعلام اعضای عمومی در کشورهای مختلف نشان از این بود که وعده خداوند در خصوص اینکه اگر کسی برای‌خدا کار کرد خداوند محبت او را در دل‌ها می‌اندازد به واقعیت خواهد پیوست.

شهادت آیت‌الله رئیسی فقدان بزرگی برای کشور و ملت ایران بود؛ اما همان‌گونه که شهید سلیمانی تأثیرگذارتر از حاج‌قاسم سلیمانی بود گویا شهید رئیسی تأثیرگذارتر از رئیس‌جمهور رئیسی بود و باعث توجه مجدداً همه دنیا به ایران و عظمت ایران شد.

این خاصیت خون شهید است که وقتی بر روی زمین می‌ریزد قطره‌قطره آن تأثیرگذار است و هرگز خون شهید هدر نخواهد رفت.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49114
اخبار مرتبط

نظرات شما