قم فردا گزارش می دهد؛

حرکت دولت سیزدهم در مسیر آرمان‌های انقلاب

هر آنچه یک مسئول تراز جمهوری اسلامی که با آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی نیز باید سازگار می‌بود در شهید رئیسی متبلور بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» بیش از ۳۰ سال از تشییع میلیونی و باشکوه امام خمینی رحمت‌الله علیه می‌گذشت، اقتصاد ایران به علت تحریم‌ها و برخی مسائل دیگر راز و نشیب‌های فراوانی داشت که تأثیر مستقیمی در زندگی مردم داشت بسیاری از معاندان داخلی و خارجی تصور می‌کردند به این دلیل مردم دیگر مانند گذشته پایبند انقلاب اسلامی و بزرگان این نظام و انقلاب نیستند و هرگز تشییع پیکری مانند تشییع پیکر حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه به وقوع نخواهد پیوست. 

اما همه شاهد تشییع پیکر میلیونی شهید حاج‌قاسم سلیمانی بودند بااین‌وجود باز هم بسیاری از رسانه‌های معاند و کارشناسان آنها این موضوع را به علت احساسات آنی و تبلیغات رسانه‌ای تصور می‌کردند که بعد از چند روز فروکش خواهد کرد؛ اما این اتفاق هم رخ نداد و همچنان ارادت مردم به حاج‌قاسم سلیمانی و راه ایشان ادامه دارد. 

در مسئله شهادت شهید آیت‌الله رئیسی نیست دشمن تصور می‌کرد؛ چون ایشان یک مسئول سیاسی بود و برخی از مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در زندگی مردم وجود داشت مردم همه این‌ها را از چشم رئیس‌جمهور دیده و فقدان ایشان برای مردم غم نخواهد داشت؛ اما گویا این دشمنان یا هنوز این مردم را نشناختند و یا اگر شناختند نمی‌خواهند این شناخت را قبول کنند.

شهید رئیسی مردم‌دار بود

سید جلال رضائی‌نور در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: آیت‌الله شهید رئیسی در همه حوزه‌ها نشان داد که شاگرد مکتب امام راحل است و دنباله‌رو راه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران بودند. 

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم تصریح کرد: رفتار شهید رئیسی در بُعد مردم‌داری، در بعد تلاش و خیرخواهی برای مردم، در بعد تدین و از حیث ارادتی که به اهل‌بیت و ائمه داشتند و در قامت رئیس‌جمهور و پیش از اینکه وارد دولت شود همگی در مکتب امام خمینی رحمت‌الله علیه بود و هر آنچه ما از دیداری ایشان دیدیم در کار خود نیز سرلوحه قرار داده بودند.

وی عنوان داشت: اکثر مسئولین و منسوبین آیت‌الله رئیسی در مناصب مختلف تقریباً از عاشقان و دوستداران اهل‌بیت هستند همچنین یکی از شاخص‌های اصلی و مدیر تراز در انقلاب اسلامی تخصص، تعهد، مردم‌داری  و خیرخواهی است که برای انتخاب مدیران، آیت‌الله رئیسی مدنظر قرار می‌داد.

مدیر تراز جمهوری اسلامی 

رضائی‌نور با اشاره به اینکه به علت مشکلات معیشتی در این چند سال اخیر مردم نسبت به مسئولان گلایه داشتند، اضافه کرد: اما شهید رئیسی به‌گونه‌ای رفتار و تلاش می‌کرد که باوجوداینکه همه مشکلات معیشتی هم حل نشده بود مردم ایشان را خادم و پرتلاش می‌دیدند به همین علت بعد از شهادت ایشان بسیار متأثر شده و تشییع میلیونی را رقم زدند.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم تصریح کرد: مسئول وقتی از جنس مردم باشد و دلسوز مردم باشد و رفتار و فعالیت‌هایش برای حل مشکلات مردم باشد مردم متوجه می‌شوند، سفرهای استانی فشرده ایشان بدون استراحت نشان می‌داد که ایشان واقعاً دغدغه حل مسائل و مشکلات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سفرهایی که آیت‌الله رئیسی به استان‌ها داشتند با وجود مشغله و کارهای زیادی که بر عهده داشتند دیدارهای مردمی هم وجود داشت این‌ها چون از روی اخلاص بود اثر خودش را بر روی قلب‌ها می‌گذاشت.

شهید رئیسی درد مردم را لمس می‌کرد 

رضائی‌نور عنوان داشت: شهید رئیسی درد مردم را می‌دید و درد دل آنها را می‌شنید این رفتار آیت‌الله رئیسی گویای بسیاری از مسائل بود و مردم به‌خوبی تشخیص می‌دهند که مسئول و مدیر آنها و کسی که به‌اصطلاح بالای سر آنها است و خدمت می‌کند آیا دلسوز و از جنس خود مردم است یا نه این پست را برای چند سال برای نمایش قدرت سیاسی برای خودش و اطرافیانش انتخاب کرده است.

همچنین محمدرضا فاضلی در این زمینه  اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از متمایزترین انقلاب‌های دنیا است که در مکتب‌خانه  امام خمینی (ره) شکل گرفت.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان قم ادامه داد:  شخصیّت امام خمینی (ره) ذره‌ذره در همه‌ سطوح این مکتب رسوخ پیدا کرد و تربیت نیروهای انقلابی یک تربیت ناب شد که ثمره آن در ادوار مختلف جامعه اسلامی ایران تبلور یافت.

شهید رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی 

وی تصریح کرد: شاگردان مکتب امام خمینی (ره) هر کدام فصلی از کتاب تاریخ این انقلاب را ترسیم کردند، بعد از امام عظیم‌الشأن سکان انقلاب در امتداد مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام به شاگرد قابل و وفادارش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله عالی سپرده شد و فصلی نوینی از انقلاب آغاز گردید. 

فاضلی خاطرنشان کرد: بی شک حرکت در مسیر مکتب امام خمینی (ره) همراه با حوادثی بود که یاران مکتب‌خانه امام با ادامه تفکر و اندیشه امام، انقلاب را از سیلاب بحران‌ها و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده حفظ نمودند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان قم تأکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی نیز یکی دیگر از شاگردان بر حق و دانش‌آموخته مکتب امام خمینی (ره) بود که حکومت را وسیله‌ای برای تحقق عدالت و مردم را صاحبان اصلی انقلاب دانست و مصداق مدیر تراز انقلاب اسلامی شد. 

وی عنوان داشت: دستگیری و کمک رساندن به مردم خصوصاً محرومان و شایسته‌سالاری، همچون امام (ره) از دغدغه‌های اصلی شهید آیت‌الله رئیسی بود.

فاضلی اضافه کرد: مردم در مراسم‌های سوگواری آیت‌الله رئیسی نشان دادند ایشان را پیرو خط‌مشی امام خمینی رحمت‌الله علیه و رهبر معظم انقلاب می‌دانند و  قطعاً همین مردم با حمایت مقام معظم رهبری راه‌ شهید آیت رئیسی را ادامه خواهند داد.

شهید رئیسی نشان داد راه امام خمینی ادامه دارد

این مسئله نشان می‌دهد اگر سال‌ها هم از رحلت امام خمینی (ره) بگذرد مکتب، راه و آرمان‌های ایشان ادامه دارد و افرادی هستند که همچنان بر مکتب و راه و روش امام خمینی رحمت‌الله علیه ثابت‌قدم هستند و برای خدمت به مردم دقیقاً در همان مسیری که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود حرکت می‌کنند.

حتی اگر این شخص در مقام یک مسئول سیاسی و یا یک مسئول نظامی نتواند به پیروزی و موفقیت صددرصدی دست یابد؛ اما چون مردم تلاش، اخلاص، تواضع و مردم‌داری او را برای حل مشکلات مشاهده می‌کنند برای او ارزش و احترام قائل هستند و یاد و نام او همیشه در دل‌ها خواهد ماند.

آنچه مردم بیشتر به آن اهمیت می‌دهند این است که یک مسئول خود را در مقام یک خادم و متواضع در برابر مردم باشد و هرگز از موضع بالابه‌پایین به مردم نگاه نکند دقیقاً همان رفتاری که شهید آیت‌الله رئیسی در برخورد با مردم داشت.

نگاه از موضع بالا و استفاده از موقعیت ریاست به نفع خود و اطرافیان بیشتر از فقر اقتصادی و معیشتی باعث ناراحتی و دل‌زدگی مردم می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49115
اخبار مرتبط

نظرات شما