امام‌جمعه کهک:

نرخ ازدواج در کشور نگران‌کننده است

امام‌جمعه کهک گفت: نرخ ازدواج در کشور نگران است و برای حل این مشکل همه باید در مسیر ترویج ازدواج و برداشتن موانع آن تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه اول نمازجمعه شهرستان کهک و در ادامه مباحث مرتبط با رذائل اخلاقی به تبیین آثار و پیامدهای رذیله اخلاقی خیانت‌درامانت پرداخت.
وی دقت در نگهداری و ادای امانت را توصیه اهل‌بیت (ع) برشمرد و گفت: در منظومه روایات اسلامی توصیه‌های فراوانی در رابطه به ادای امانت وجود دارد؛ مانند این روایت شریف که پیامبر اعظم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرمودند: «یا اَبَالْحَسَنِ اَدِّ الاَمانَةَ اِلَى الْبَرِّ وَ الْفاجِرِ فِى ما قَلَّ وَجَلَّ حَتّى فِى الخَیْطِ وَ الَمخِیطِ»؛ اى ابوالحسن! امانت را چه مربوط به شخص نیکوکار باشد یا بدکار، چه کم باشد چه زیاد به صاحبش برسان، حتى در نخ و سوزن.
خطیب جمعه کهک فاصله‌گرفتن از مشی معصومین (ع) و جداشدن از دایره ولایت ایشان را اولین اثر مهلک خیانت‌درامانت دانست و بیان داشت: پیامبر خدا (ص) فرمودند: «لَیسَ مِنّا مَن خَانَ بالأمانَةِ» از ما نیست کسى که در امانت خیانت کند .
وی افزود: گرفتار شدن به فقر و تنگدستی اثر دیگر این رذیله اخلاقی است که در این خطبه مورد اشاره قرار گرفت؛ در حدیثی در مورد آثار مهم دنیوى امانت و خیانت از على (ع) می‌خوانیم: «اَلاَْمانَةُ تَجُرُّ الرِّزْقَ وَ الْخِیانَةُ تَجُرَّ الْفَقْرَ»; امانت رزق و روزى مى آورد، و خیانت مایه فقر است.
صبوری ادامه داد: سومین پیامد رذیله اخلاقی خیانت‌درامانت عبارت است از آسیب‌دیدن ایمان انسان؛ در حدیثى از پیامبر اکرم (ص) آمده است: «لا اِیْمانَ لِمَنْ لا اَمانَةَ لَهُ»; کسى که امانت را رعایت نمى کند ایمان ندارد.
وی در ادامه بیان داشت: مهم‌تر از امانت‌های متداول مالی، امانت مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی است که مسئولان باید در جهت محافظت از این امانت بزرگ الهی کوشا باشند.

امام‌جمعه شهرستان کهک در ابتدای خطبه دوم فریضه نمازجمعه به مسئله پیش‌آمده در خصوص پلمب برخی چاه‌های آب کشاورزی منطقه اشاره کرد و از مسئولین آب منطقه‌ای استان خواست که در جهت رفع این مشکل و حفظ باغ‌های کشاورزی مردم تعجیل نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صبوری فیروزآبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به در پیش بودن سالروز ازدواج نورانی امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه طاهره (س)، آمار نرخ ازدواج در کشور را نگران‌کننده دانست و از همگان خواست که در مسیر ترویج ازدواج و برداشتن موانع آن تلاش نمایند.

وی در پایان به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات یک وظیفه عمومی و مصداق امربه‌معروف است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/49117
اخبار مرتبط

نظرات شما