مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان قم:

۸۴ درصد وام‌های ازدواج قم پرداخت شده است

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان قم، گفت: سال گذشته ۸۴ درصد از وام‌های ازدواج استان قم پرداخت شد و در سال جاری ۵ هزار زوج در صف دریافت وام هستند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ابراهیم سانی خانی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن «هفته ازدواج» که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار وام که به‌صورت آماری ۸۴ درصد از وام‌های ازدواج در قم بود  پرداخت شده است، آن‌هایی که در صف انتظار بودند به علت افزایش مبلغ وام به سال جاری موکول شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: در حال حاضر ۵ هزار زوج در قم در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌های وصال، هلهله فرشته‌ها و جشن‌های دانشجویی و... از جمله برنامه‌های در راستای برنامه‌های ازدواج است که باعث تشویق جوانان به ازدواج است.

سانی‌خانی ادامه داد: در جلساتی که با استاندار قم داشتیم قرار شد تا زوج‌های که در صف مسکن هستند، اداره کل راه و شهرسازی زودتر زمین‌های که در اختیار دارد احصا کند و در اختیار به این زوج‌ها قرار دهد.

وی گفت: همچنین موضوع مسکن  مجردها در دستور کار است که باعث تشویق به ازدواج خواهد شد از طرفی برنامه‌هایی طراحی شده که برخی از اماکن دولتی که مورد استفاده نیست در اختیار زوجین قرار گیرد این نظر شهید رئیسی بود تا زمانی که مسکن ملی در اختیار زوج‌ها قرار بگیرد اماکن بلااستفاده به این زوجین اختصاص داده شود تا ساکن شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: جشن ازدواج هزینه‌های زیادی به زوجین تحمیل می‌کند از ظرفیت‌های موجود در دولت و بخش خصوصی استفاده شود تا این هزینه کاهش پیدا کند برای این کار یک اپلیکیشن تسهیلگری با عنوان «وصال شیرین» طراحی خواهد شد تا جوانان از تالاری موجود و هر آنچه برای مراسم ازدواج از جمله گل‌فروشی و عاقد و...استفاده کنند و از هزینه‌ها کم شود، امکانات مؤسسات خیریه هم به‌صورت متمرکز احصا خواهد شد تا آنها هم به این مسئله ورود کند.

سانی خانی افزود: انتخاب همسر «هم کُف» بین جوانان سخت شده است، به همین منظور مجوز ۶ مرکز همسان گزینی گرفته شده تا به جوانان در انتخاب همسر «هم کُف» کمک شود این موضوع در قرارگاه تسهیلگری ازدواج نیز دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اشتغال مسئله مهمی در ازدواج‌ است، در استان قم  در زیرساخت شغل کارگری مشکلی نداریم و همه افرادی که به دنبال کار در کارخانه به‌عنوان کارگر باشد هیچ مشکلی وجود ندارد افراد دارای  تحصیلات عالیه باید در قالب‌های دیگر به کار مشغول شوند که برای این کار برنامه و طرح‌هایی ارائه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان داشت: کارخانه‌ها به نیروهای متخصص نیاز دارند که باید یک لیست از متخصصان تهیه شود تا در این کارخانه‌ها مشغول کار شوند در بخش ورزشکاران تحصیل‌کرده نیز باید در بخش خصوصی و باشگاه‌داری مشغول به کار شوند.

سانی‌خانی بیان داشت: استان قم سال گذشته رتبه دوم در ارائه وام تبصره ۱۸ اشتغال‌زایی را کسب کرده و ۷ میلیارد تومان که سهم استان قم بود به طور کامل پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی مختلف در سطح استان قم برگزار شده است، گفت: قرار است این آموزش در سطح دبیرستان‌های دخترانه برگزار شود در حوزه آموزش و فرهنگ از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

سانی خانی با اشاره به اینکه ۴۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در قم وجود دارد و در طی یک سال بیش از ۳ هزار مشاوره رایگان ارائه شده است، گفت: در حوزه جهیزیه کمیته امداد، سپاه، بهزیستی و خیرین ورود بسیار خوبی داشته است سازمان ورزش و جوانان استان قم نیز به مسئله جهیزیه ورود کرده و ۱۱۰ جهیزیه در غالب سمن‌ها اهدا خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: چهارشنبه هفته جاری جشن وصال با حضور زوجین در فرهنگسرای جوان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49132
اخبار مرتبط

نظرات شما