مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم خبر داد:

اجرای ۲۵۰ هزار متر خط‌کشی ترافیکی معابر

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، گفت: معابر اصلی مناطق دارای آسفالت مناسب  با رنگ دوجزئی ترافیکی علامت‌گذاری می‌گردند و از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه ۲۵۰ هزار متر خط‌کشی ترافیکی معابر انجام شده است.

علیرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» از فعالیت تیم‌های خط‌کشی معابر در سطح معابر شهر قم خبر داد و اظهار داشت: اکیپ رنگ ترافیکی سرد به‌صورت دوره‌ای در اختیار مناطق شهرداری قرار می‌گیرند تا نسبت به اعلام نیاز و اولویت‌بندی معابر آن‌ها برای خط‌کشی مطابق نظر مسئولین و کارشناسان منطقه اجرای طرح نماید. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با قراردادی که با تولیدکنندگان رنگ دوجزئی منعقد شده، اکیپ خودرویی و نیروی انسانی موردنیاز جهت اجرا نیز پیش‌بینی‌شده تا بتوان از حداکثر توان‌بخش خصوصی استفاده کرد و طرح‌های ترافیکی را با سرعت بیشتری عملیاتی کرد.
 
وی اجرای رنگ سرد از ابتدای سال تا نیمه خرداد را بیش از ۲۵۰ هزار متر عنوان کرد و افزود: برخی از معابر اصلی شهر که دارای آسفالت مناسب بوده‌اند و نیاز به تجدید خط‌کشی دارند این طرح با رنگ دوجزئی  اجرا می‌شوند.

خلیلی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار متر  از خط‌کشی معابر سطح شهر قم عملیاتی شدند و برخی از معابر نیز در دستور کار قرار دارند. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان داشت: فصل تابستان، زمان اوج‌گیری طرح‌های خط‌کشی ترافیکی است و تا زمانی که فصل بارندگی و کاهش دمای هوا شروع نشده باشد طرح‌های خط‌کشی ادامه خواهند داشت.

تا پیش از سال ۱۴۰۲ معمولاً خط کشی‌های معابر سطح شهر به صورت سرد اجرا می‌شد اما از سال ۱۴۰۲ اجرای خطوط به شکل دوجزئی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

 از مزایای خطوط دو جزئی طول عمر بیشتر و کسب استانداردهای جهانی و مطابقت بیشتر با محیط زیست است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/49156
اخبار مرتبط

نظرات شما