عضو شورای اسلامی شهر قم:

اتفاقات مثبت در محیط‌زیست قم رخ‌داده است

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برای حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از گردوغبار، اتفاقات مثبتی در قم رخ‌داده است، گفت: حفاظت از محیط‌زیست وظیفه همه ارگان‌ها است و تنها مربوط به یک ارگان خاص نیست.

سید مجتبی سبحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: حفاظت از محیط‌زیست از جمله زمین، خاک و هوا وظیفه همه ارگان‌ها، نهادها و از جمله شهروندان است و نمی‌توان آن را تنها به یک ارگان و یا نهاد خاص تقلیل داد در دین مبین اسلام به حفاظت از زمین به‌عنوان امانت الهی بارها تأکید شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مثبت در حفاظت از محیط‌زیست افزایش هوشمندانه و متناسب با اقلیم قم در فضای سبز در محیط شهری در قم است کاشت گیاهان و توسعه فضای سبز باعث جلوگیری از گردوغبار شده و از طرفی باعث لطافت و پاکی هوا می‌شود. 

وی اظهار داشت: در همین راستا توسعه هوشمندانه و متناسب با اقلیم قم در فضای سبز و کاشت گل و گیاهان متناسب با آب‌وهوای قم مدنظر بوده و توسعه زیادی در این زمینه رخ‌داده است و همچنان نیاز است این مسئله با کمک و همیاری همه مجموعه‌ها ادامه پیدا کند و کاشت درختان مثمر و بهره‌برداری محیطی و زیستی نیز دنبال خواهد شد.

سبحانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های برای حفاظت از محیط‌زیست و محیط زندگی شهری برنامه‌ریزی برای خروج صنایع آلاینده‌ها از داخل شهر و استقرار آنها در محل‌های مناسب که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در چند سال اخیر صنایع بسیاری که هم آلاینده بودند و هم از نظر سمعی و بصری محیط شهری را آلوده می‌کردند از شهر خارج شده و در مکان مناسب مستقر شدند این مسئله همچنان ادامه دارد تا فضای شهر قم عاری از هرگونه آلایندگی شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/49175
اخبار مرتبط

نظرات شما