قم فردا گزارش می‌دهد؛

استان قم در انتظار خانه‌تکانی بزرگ

با اتفاقات رخ‌داده در ماه‌های اخیر به نظر می‌آید شهر قم آماده یک‌خانه تکانی بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» کمتر از ۲۰ روز دیگر مدت زمان خدمت سقائیان نژاد شهردار قم به پایان می رسد و به نظر می آید دوره ۹ ساله مدیریت شهری وی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

تکلیف شهردار قم تا هفته آینده مشخص می‌شود


سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در حالی ۹ سال سکان‌دار مدیریت شهری قم بوده است که در دو سال اخیر و خصوصاً در یک سال گذشته ۶ نفر از ۱۳ عضو شورای شهر خواستار عزل وی هستند؛ اما با مخالفت ۷ عضو دیگر که اکثریت هستند مواجه شده‌اند.
در این میان موضوع بازنشستگی شهردار قم می‌تواند موجب اتمام دوره فعالیت وی در شهر قم باشد.
 بر اساس قانون و باتوجه‌به سن سقائیان نژاد وی می‌تواند تا یک سال آینده در شهرداری قم حضور داشته باشد؛ اما این موضوع منوط به تمدید یک‌ساله مأموریت وی از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان است که تاکنون این مهم انجام نشده است.
در همین زمینه محسن محرری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پایان کار سقائیان نژاد در ۱۰ تیرماه امسال، اظهار داشت: درصورتی‌که حکم مأموریت وی تمدید شود، یک سال دیگر می‌تواند در شهرداری خدمت کند؛ اما در غیر این صورت فرد دیگری بر اساس رأی‌گیری در شورا انتخاب خواهد شد.
  وی ابراز داشت: ماندن یا رفتن وی نهایتاً تا هفته آینده مشخص خواهد شد و اگر حکم وی تمدید شود می‌تواند یک سال دیگر به کار خودش ادامه دهد
ماندن شهردار بهترین تصمیم اما به نظر غیرممکن
در این میان باتوجه‌به اتمام کار این دوره شورای اسلامی شهر در سال آینده و همچنین سه‌ساله بودن دوره آینده شورای اسلامی شهر بقای شهردار فعلی در بازه زمانه یک‌ساله این فرصت را به منتخبان جدید شورا در سال آینده می‌دهد که بتوانند فردی را با ایده‌ها و نظرهای خودشان را برای مدیریت شهری قم انتخاب کنند.
البته این تنها مزیت بقای شهردار فعلی قم نیست، بسیاری از پروژه‌هایی شهری امسال به سرانجام می‌رسند و بهترین فرد برای مدیریت و به اتمام رساندن این پروژه‌ها مدیریت فعلی شهر قم است.
البته دودستگی ایجاد شده در شورای اسلامی شهر قم بعید است که اجازه ادامه کار به شهردار فعلی قم را بدهد.
هر چند که ماندن وی در این سمت به موافقت دانشگاه صنعتی قم بستگی دارد؛ اما یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ما از رایزنی افرادی با وزارت علوم برای عدم تمدید یک‌ساله مأموریت وی خبر دادند.
صندلی متزلزل استاندار قم


علاوه بر شهردار قم با روی کار آمدن دولت جدید در مردادماه امسال به نظر می‌آید شاهد تغییرات در سکان مدیریت استانداری قم باشیم  که متعاقب آن تغییراتی را در مدیران استان شاهد خواهیم بود.
 
استان قم در انتظار خانه‌تکانی بزرگ
 
در واقع می‌توان گفت تابستان داغ و پر تغییراتی را در قم شاهد خواهیم بود که امیدواریم ماحصل آن رشد و توسعه استان قم باشد.

 

ع- محمدی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/49187
اخبار مرتبط

نظرات شما