رئیس شورای شهر قم:

آرزوی ۵۰ساله تملک مغازه‌های قبرستان نو قم محقق شد

رئیس شورای شهر قم گفت: تملک مغازه‌های قبرستان نو آرزوی ۵۰ساله در قم بود، هیچ‌کس باور نمی‌کرد این مقدار تملک در این شرایط سخت اقتصادی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  محسن محرری، رئیس شورای شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم آمادگی خود را برای ساماندهی گورستان‌های داخل شهر اعلام کرده است.

 وی افزود: در دوره‌ای مسئله ساماندهی گورستان وادی السلام که از گورستان‌های مهم شهر قم است، در دستور کار قرار گرفت.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: پس از تغییر مدیریت در استان این طرح نیمه‌تمام رها شده و اکنون ساکنان اطراف این گورستان نسبت به وضعیت آن معترض هستند.

 محرری اضافه کرد: شهرداری اعلام کرده که اگر اداره کل اوقاف و امور خیریه، گورستان وادی‌السلام را تحویل دهد، می‌توانیم وضعیت آن را ساماندهی کنیم.

 وی با اشاره به وضعیت قبرستان نو واقع در خیابان اراک نیز تأکید کرد: این گورستان باتوجه‌به نزدیکی به حرم مطهر نیازمند فضاسازی و ساماندهی است.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم وارد پروژه ساماندهی قبرستان نو شد و در مدت کوتاه ۱۳۲ واحد تجاری ایجاد شده در این قبرستان را تملک کرد که این کار آرزوی ۵۰ساله در قم بود.

 محرری ادامه داد: هیچ‌کس باور نمی‌کرد این مقدار تملک در شرایط سخت اقتصادی در این مدت کوتاه انجام پذیرد، اما اکنون نیاز به آزادسازی بقاع و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تکمیل پروژه داریم.

 وی با درخواست از استاندار و نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این اقدامات گفت: با اجرای این پروژه پنج هکتار فضای باز شهری برای خدمت به زائران و ساماندهی اطراف حرم مطهر آزاد خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49207
اخبار مرتبط

نظرات شما