امام‌جمعه قم:

رئیس‌جمهور آینده وامدار مردم است

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آینده وامدار مردم است، گفت: رئیس‌جمهور برای تحقق شعار راهبردی سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم و ساماندهی اشتغال و مسکن جوانان راه‌حل داشته باشد و بداند که وامدار مردم است نه وامدار گروه و جریان خاص لذا نباید حزب و جریانی رئیس‌جمهور را راهبری و هدایت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نمازجمعه ۲۵ خرداد که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۹۴ سوره توبه اظهار داشت: خداوند می‌فرماید منافقانی که به جبهه نیامدند؛ زمانی که برگردید بدون عذر موجهی بهانه می‌آورند و عذرخواهی می‌کنند درحالی‌که اگر در جنگ شکست می‌خوردید زخم‌زبان می‌زدند و شماتت می‌کردند.

 وی با اشاره به درس مهم آیه ۹۴ سوره توبه بیان داشت: خداوند مسلمانان را از نشست‌وبرخاست و گفت‌وشنود با منافقان نهی می‌کند و می‌فرماید ای پیامبر شما و مسلمانان در پاسخ به منافقانی که به‌دروغ عذرخواهی می‌کنند بگویید ما هرگز سخن و عذرتان را باور نمی‌کنیم؛ بنابراین درس مهم این آیه این است که حرف منافق و فاسق نباید در میان مسلمانان اعتبار داشته باشد.

 امام‌جمعه قم با اشاره به بی‌اعتباری و بی‌آبرویی منافقانی که برای خودنمایی و تخریب جمهوری اسلامی به هر کاری دست زدند ابراز داشت: منافقانی که برای خودنمایی و تخریب جمهوری اسلامی به هر کاری دست زدند، خودشان نزد افرادی که آنها را حمایت می‌کردند بی‌اعتبار و بی‌آبرو شدند و در این ایام انتخابات نباید به سخن منافق، فاسق و افرادی که در فضای ناامن مجازی هر حرفی را می‌زنند اعتماد کنیم و در این صورت از بسیاری از آفت‌ها و آسیب‌ها در امان خواهیم ماند.

 وی با اشاره به اهمیت روز عرفه خاطرنشان کرد: دعا رمز و راه حرکت به‌سوی خدا است و دعای عظیم عرفه پر از مضامین عالی است که حجاج در مکه مکرمه، زائران حرم حسینی در کربلا معلی و مؤمنان در هر جایی که هستند با این دعا خود را شست‌وشوی معنوی می‌دهند، پاک و منزه می‌شوند، به خدا تقرب می‌جویند.

 آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به اینکه عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت نیز است، بیان داشت: دهه ولایت و امامت یادآور این حقیقت است که راه پیمودن مسیر تقرب الی الله جز با رهایی از تعلقات دنیایی و تمسک به ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) و ائمه معصومین امکان‌پذیر نیست.

 وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهور اظهار داشت: اولین ویژگی رئیس‌جمهور تراز سربازی ولایت است؛ زیرا سیاست‌گذار در نظام جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه ای هستند و ویژگی شهید سلیمانی و شهید رئیسی این بود که خود را سرباز ولایت می‌دانستند.

 تولیت حرم مطهر حضرت معصومه در ادامه افزود: دومین ویژگی رئیس‌جمهور تراز داشتن روحیه جهادی، انقلابی و خستگی‌ناپذیری و سومین ویژگی نیز آگاهی، توانمندی و کارآزموده بودن است؛ ازاین‌رو رئیس‌جمهور باید برخوردار از بینش عمیق اسلامی بوده و تعبد به دین داشته باشد.

 وی با اشاره به دیگر ویژگی رئیس‌جمهور تراز عنوان کرد: رئیس‌جمهور تراز، پشتیبانی از جبهه مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در برابر مستکبران و به‌ویژه صهیونیست جنایت‌کار دارد و داشتن روحیه تحول‌گرایی و روحیه وحدت، همدلی و همبستگی با مردم و در میان مردم رفتن است از دیگر ویژگی‌های اوست.

 امام‌جمعه قم در ادامه گفت: اخلاق‌مداری در سیاست‎ورزی، صداقت و ساده‌زیستی و پاک‌دستی خود، خانواده و همکاران و عدالت‌گستر، عدالت گرا و فساد ستیز بودن و اینکه به‌جای چشم امید داشتن به بیگانگان، چشم امید به مردم و به‌خصوص جوانان داشته باشد و نگاه به درون را وجه همت خود قرار دهد؛ رئیس‌جمهور تراز نظام اسلامی باید وردش به این عرصه برای‌خدا باشد و هدف از آمدنش احیای معروف در همه ابعاد و ازبین‌بردن منکر در همه ابعاد آن باشد.

 وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آینده باید بداند که وامدار مردم است نه وامدار گروه و جریان خاص، گفت: سیزدهمین ویژگی رئیس‌جمهور تراز این است که برای تحقق شعار راهبردی سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم و ساماندهی اشتغال و مسکن جوانان راه‌حل داشته باشد و در آخر هم بداند که وامدار مردم است نه وامدار گروه و جریان خاص لذا نباید حزب و جریانی رئیس‌جمهور را راهبری و هدایت کند.

 آیت‌الله سعیدی با شاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت نامیدند خاطرنشان کرد: مراسم حج امسال باتوجه‌به جنایات بی‌شماری که صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه انجام دادند برائت حجاج از جنایت‌کاران اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به‌خصوص که امسال حزب‌الله لبنان هم حضور دارد و حاجیان با شلیک فریادهای برائت خود مانند شلیک موشک‌ها به قلب رژیم صهیونیستی بار دیگر ترس را در جسم و جان رو به اضمحلال رژیم صهیونیستی وارد خواهند کرد.



خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/49224
اخبار مرتبط

نظرات شما