طی یک سال؛

۱۴۸ مشاور املاک متخلف در استان قم پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در قالب طرح کنترل بازار مسکن و ساماندهی بنگاه‌ها، طی یک سال گذشته ۱۴۸ مشاور املاک متخلف در این استان پلمب شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به گزارش یک‌ساله فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در طرح ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک، بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۹۶۷ بازرسی از مشاوران املاک در سطح استان قم انجام که منجر به تشکیل ۲۴۵ پرونده تعزیراتی و جریمه ۳۵ میلیاردریالی برای بنگاه‌های متخلف شده است.
وی ادامه داد: در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که ازاین‌بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند.
زنجیرانی فراهانی با تأکید مجدد بر برخورد با واحدهای متخلف در حوزه مشاوران املاک و تنظیم و کنترل بازار مسکن، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۷۴۵ اخطار به واحدهای متخلف این استان صادر شده است.
وی همچنین گفت: در سطح شهر قم ۲ هزار و ۱۸۳ مشاور املاک فعال است که یک هزار و ۹۸۰ واحد از آنها دارای پروانه و ۲۹۳ مشاور املاک فاقد پروانه فعالیت هستند که طی یک سال گذشته ۷۱۰ اخطار به آنها صادر شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان کهک از ۶۰ بنگاه املاک فعال ۲۲ بنگاه فاقد پروانه، در شهر قنوات از ۹۳ مشاوره املاک ۲۷ بنگاه بدون پروانه و شهر دستجرد نیز از ۲۶ مشاوره املاک ۱۳ بنگاه بدون پروانه هستند.
زنجیرانی فراهانی افزود: در شهر جعفریه نیز هفت مشاوره املاک آن دارای پروانه هستند و در شهر سلفچگان نیز ۱۰ بنگاه مشاوره املاک فعال است.
وی در پایان گفت: گشت کنترل بازار املاک و مستغلات با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، صمت، تعزیرات، اتحادیه املاک، امور مالیاتی، پلیس اماکن و معاونت پیشگیری دادگستری تشکیل شده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49297
اخبار مرتبط

نظرات شما