رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

نگاه جهان به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه نگاه جهان به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است، گفت:  حتی آن چشم دانشجوی دانشگاه نیویورک نیز به این انتخابات است پس باید رفتار کاندیداهای ریاست‌جمهوری عزتمندانه باشد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خیری ضمن تبریک عید ولایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ایران کشوری‌ است که پرچم‌دار یک فرهنگ جدید و یک الگوی جدید در جهان است که نکته بسیار مهمی است که باید دولتمردان و کسانی که از بین این ۶ کاندیدا و منتخب ریاست‌جمهوری هستند باشد و باید کاری کنند رفتارشان یک رفتار عزتمندانه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: رفتار کاندیداهای ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهور که نامش هشت تیر از صندوق‌ها بیرون می‌آید نباید دشمنان را به طمع بیندازد همچنین رئیس‌جمهور منتخب با ادامه راه شهید رئیسی توجه داشته باشد که ظرفیت‌های بسیار زیادی در این کشور نهفته است.

وی اضافه کرد: از جمله ظرفیت توسعه نیروی انسانی، ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعع، فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی و گستره جغرافیایی که وجود دارد؛ زیرا ما امروز در نقطه بسیار حساسی جغرافیایی در جهان قرار داریم و سرمایه و ثروت‌های بکر و دست‌نخورده بسیار زیادی داریم.

خیری اضافه کرد: این ظرفیت‌ها برای پیشرفت جامعه به کار می‌آید باید زمینه ایجاد شود که توسعه نیروی انسانی برای استحصال این سرمایه‌های موجود انجام شود و باتوجه‌به دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و باتوجه‌به نیروهای انسانی م که وجود دارد می‌تواند امیدآفرین باشد و می‌تواند ظرفیت‌ها را به کار بگیرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: اما اگر ما خودمان را نشناختیم و خودمان را باور نکردیم و چشممان به دست بیگانگان بود در جامعه ناامیدی ایجاد می‌شود و ظرفیت‌ها شناخته نمی‌شود باید ما لبخندمان به مردم خودمان باشد و اخممان  به دشمنان باشد این‌ها است که می‌تواند توفیقات کشورمان را مضاعف می‌کند.

وی عنوان داشت: در اقصی‌نقاط عالم چشمشان امروز به دست ما و به رأی ما است، چه در جبهه مقاومت، چه در جبهه انسانیت و حتی نگاه آن دانشجوی دانشگاه‌های غربی از جمله نیویورک، لندن و پاریس به رفتار کاندیداهای ما و انتخابات ما است، لذا باید به نقش تاریخ‌ساز خودمان توجه کنیم که رأی ما می‌تواند در سطح جهان ایجاد تحول کند.

خیری افزود: نتیجه انتخابات پیش رو می‌تواند در رفتار و رویه دولت‌های بیگانه تأثیرگذار باشد و این پیام را داشته باشد که اتکا به مردم چه سرمایه عظیمی است این‌ها مسائلی است که باید گفته شود؛ اما متأسفانه در رفتار برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برجسته نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: سیاه‌نمایی‌هایی که توسط برخی‌ها  رخ می‌دهد باعث افسوس است که چقدر دید برخی از افراد کوتاه و محدود است باید به عمق راهبردی توجه شود و به راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران و چشم‌انداز تمدن‌ساز توجه شود.

وی بیان داشت: یکپارچگی ما می‌تواند کشور را به‌پیش ببرد با یکپارچگی و انسجام است که مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حل می‌شود راه دیگری برای پیشرفت وجود ندارد، انفعال و وادادگی کشور  را نه در اقتصاد موفق می‌کند و نه مشکلات دیگر را حل می‌کند.

خیری عنوان داشت: این‌ها نکات اساسی است که هم باید فرهیختگان و گروه‌های مرجع ما به آن توجه کنند و هم نامزدهای انتخاباتی و افرادی که می‌خواهند رأی جمع کنند باید به این نکات اساسی توجه داشته باشند و طبیعتاً نقش رسانه‌ها در این میان بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: ما مدیون شهدا، ایثارگران و کسانی که سرمایه‌ها و ثروت‌های عظیم را در اختیار ما قرار دادند هستیم و امروز تک‌تک افراد جامعه در این انتخابات سرنوشت‌ساز سهم دارند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49362
اخبار مرتبط

نظرات شما