رئیس دانشگاه قم:

مردم در انتخابات به اطرافیان کاندیداها توجه کنند

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه مردم نگاه کنند دشمن از کدام کاندیدا حمایت می‌کند گفت: ازطرفی باید طرف‌داران و هواداران کاندیداها را هم سنجید؛ زیرا اغلب مدیران آینده کشور همین افرادی خواهند بود که در ستادهای انتخاباتی آنها کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تبریک عید ولایت اظهار داشت: برای انتخاب رئیس‌جمهور یک ملاک‌های عامی وجود دارد که فقدان هر کدام از آنها طبیعتاً‌ منجر به یک انتخاب نادرست و ناکارآمد خواهد شد از جمله قدرت مدیریت است؛ یعنی کسی را باید انتخاب کرد که مطمئن باشیم قدرت مدیریت او بیش از سایر رقبا است؛ زیرا رئیس‌جمهور، بزرگ‌ترین مدیر کشور است و هر گونه ضعفی در مدیریت او، به سراسر بدنه مدیریتی جامعه سرایت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه قم افزود: آگاهی به مصالح جامعه  از دیگر ویژگی‌ها یک رئیس‌جمهور است، یک رئیس‌جمهور به دلیل دایره گسترده‌ای از اختیارات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی که دارد، باید به نقاط قوت‌، ضعف‌ و تهدید‌ها و  فرصت‌های موجود در  همه این عرصه‌ها آگاهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: امانت‌داری یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم رئیس‌جمهور است؛ زیرا رئیس‌جمهور قدرت تصرف در همه بودجه و امکانات کشور را دارد؛ تخصیص امکانات تا حد زیادی در اختیار او است به همین دلیل، کسی را باید انتخاب کرد که نسبت به دیگران امین‌تر باشد؛ مسئولیتش را طعمه‌ای برای خود و منتسبان و اطرافیانش نداند و بتواند به بهترین وجه ممکن امانت‌دار بیت‌المال باشد.


شریفی خاطرنشان کرد: اما در مردم‌سالاری دینی افزون بر آن سه شرط عام، یک رئیس‌جمهور باید شرایط ویژه‌تری نیز داشته باشد؛ زیرا او رئیس‌جمهور یک کشور انقلابی و رئیس‌جمهور کشور کانونی تمدن در حال ظهور اسلام است به همین دلیل، رئیس‌جمهوری را باید انتخاب کرد که افزون بر شرایط سه‌گانه فوق‌الذکر دارای خصوصیات دیگری نیز باشد.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: یک رئیس‌جمهور باید حقیقتاً معتقد و باورند به انقلاب و آٰرمان‌ها و اهداف انقلاب باشد وگرنه نه‌تنها یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود که هزینه‌های او برای انقلاب و مردم به‌مراتب بیشتر از فایده او خواهد بود.

شریفی تصریح کرد: ثانیاً، اعتقاد راسخ به ولایت‌فقیه و ارتباطی قلبی و دلی با ولی‌فقیه داشته باشد تجربه عملی ۴۶ سال گذشته نشان داده است که هرگونه زاویه‌ای با ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه که محور وحدت و منبع خیرخواهی و الهام‌بخش عدالت و پیشرفت است، موجب تفرق و تشتت و هدررفت نیروها و پسرفت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک رئیس‌جمهور باید دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد، ادامه داد: تجربه ۴۶ سال گذشته نشان داده است که دشمنان اسلام و انقلاب از هیچ کوششی برای ضربه‌زدن به انقلاب و ناامید کردن مردم از اسلام و انقلاب فروگذار نکرده‌اند، رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی باید نسبت به بقیه افراد، دشمن‌شناس‌تر و دشمن‌ستیزتر باشد، او باید فهم روشنی از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام علیه ملت ایران داشته باشد در غیر این صورت ممکن است در سخنان و برنامه‌های خود پازل دشمن را تکمیل کند. 

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه برای شناخت و احراز این معیارها چند کار را باید انجام شود، گفت: در ابتدا باید کارنامه و عملکرد پیشین تک‌تک نامزدها را سنجید و دید که در مسئولیت‌های پیشینشان تا چه اندازه به چنین اموری پایبند بوده‌اند، همچنین نباید به‌صرف ادعاهای کنونی آنها اکتفا کرد.

شریفی تأکید کرد: باید طرف‌داران و هواداران کاندیداها را هم سنجید؛ زیرا اغلب مدیران آینده کشور همین افرادی خواهند بود که در ستادهای انتخاباتی آنها کار می‌کنند به همین دلیل، لازم است که عملکرد آنان را نیز با چنین شاخص‌ها و معیارهایی سنجید.

وی بیان داشت: باید دید که رسانه‌های دشمن از چه کسی حمایت می‌کنند و به چه کسی امیدوارند این خود شاخصه خوبی است بدون تردید آنان تا نقطه‌ضعفی در یک نامزد یا اطرافیان او ندیده باشند یا همدلی و همراهی و همسویی در او یا اطرافیانش را با خود احساس نکرده باشند، هرگز حمایت نمی‌کنند، فراموش نمی‌کنیم که در انتخابات سال ۹۶ برخی از براندازان به‌صراحت گفتند که اگر از کاندیدای خاصی حمایت کرده‌اند به دلیل تحلیلی بوده است که از وقایع داشته‌اند و دیده‌اند که اگر رقیب او یعنی آیت‌الله رئیسی رأی بیاورد (در سال ۹۶) ایران آسیب‌ناپذیر خواهد شد و برای سالیان سال بیمه خواهد شد؛ اما اگر آن کاندیدای خاص رأی بیاورد، می‌توان به ایجاد اغتشاش و انشقاق و تفرقه اجتماعی و نهایتاً براندازی جمهوری اسلامی و تکه‌تکه کردن ایران امید بست. 

شریفی افزود: بنابراین آنان هرگز بی‌دلیل از کسی حمایت نمی‌کنند. ما باید مواظب باشیم که در دام دشمن گرفتار نشویم به‌هرحال حمایت دشمنان از کاندیدا یا حزب خاصی دست‌کم موجب این می‌شود که نمی‌توان به طور کامل به آن فرد یا جریان اعتماد کرد، بنابراین ما شرعاً‌ مجاز نیستیم زمام امور خود و کشور خود را به دست شخص یا اشخاصی بسپاریم که از عملکرد آینده آنان اطمینان خاطر نداریم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49382
اخبار مرتبط

نظرات شما