مسئول بسیج جامعه پزشکی خبر داد:

نجات جان ۴۰ جنین با کمک بسیج پزشکی قم

مسئول جامعه پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در طول سال ویزیت و اهدای رایگان به بیماران نیازمند ارائه می‌شود، گفت: در یک سال گذشته ۴۰ جنین در خطر سقط به دلیل مسائل و مشکلات مختلف با فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی نجات پیدا کردند.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی قم همواره در خدمت به محرومان پیش‌قدم بوده است، و تمام تلاش خود را انجام داده تا بتواند در راستای درمان بیماران نیازمند قدمی بردارد. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی قم از سال ۱۴۰۳ تا پایان سه‌ماهه اول سال جاری 
 ۲۶ تیم جهادی که به‌صورت ماهیانه در مناطق کم‌برخوردار استان قم و بعضاً خارج از استان قم (در مناطق کم‌برخوردار) به مردم عزیز و ولایت‌مدارمان خدمت‌رسانی می‌کنند را ساماندهی کرده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر خدمات درمانی، توزیع  یک هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی و سبد کالا، دو عدد ویلچر، ۱۵ سرویس جهیزیه، لوازم‌التحریر و لباس عید و.. با کمک خیرین جامعه سلامت بین نیازمندان توزیع شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی درمانی شامل ویزیت و داروی رایگان به زوار سیدالشهدا در ایام اربعین حسینی در استان قم و در مسجد مقدس جمکران، امامزاده شاه جمال، در عمود ۲۱۵ طریق الحسین در مسیر نجف به کربلا  با حضور ۴۸  نفر کادر تخصصی و به مدت ۱۰ روز و با ویزیت و داروی رایگان و به‌صورت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری انجام شد.

وی ادامه داد: در شهر کربلا، در موکب‌های کریمه اهل‌بیت، سخا الحسین و شهدای تأمین اجتماعی نیز کادر درمان بسیج جامعه پزشکی حضور داشتند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم عنوان داشت: ارائه خدمات امدادی درمانی رایگان هر هفته سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها در طول سال و همچنین به‌صورت خاص و ویژه در نیمه شعبان و در مسجد مقدس جمکران به زوار و نمازگزاران مسجد جمکران ارائه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: پشتیبانی امدادی و درمانی از مراسم اعتکاف با حضور بسیجیان این سازمان در مراسم مذکور، همکاری و همراهی در برگزاری مراسم‌های فرهنگی در طول سال، مانند یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر ۱۷  همچنین آیین ملی شهید دکتر رهنمون و همچنین همایش سلامت معنوی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در سال گذشته و سه ماه نخست سال جاری بوده است. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم گفت: همکاری در اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون و قند خون در استان قم و مراکز درمانی به‌صورت رایگان، اجرای موفقیت‌آمیز طرح نفس (نجات فرزندان در معرض سقط) توسط مرکز نفس این سازمان که منجر به نجات ۴۰  نوزاد (که به دلایل مختلف ازجمله مشکلات معیشتی و فرهنگی و..) در آستانه سقط قرار داشتند از جمله فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در یک سال گذشته بوده است. 

رضایی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی استان قم در رویداد جوانی جمعیت که توسط استانداری برگزار گردید، توانست رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین در مراکز درمانی، برگزاری پویش چله خدمت در حوزه سلامت و درمان با اعزام تیم‌های جهادی به مناطق کم‌برخوردار که تا امروز ۱۰ اعزام تخصصی با توزیع دارو و عینک رایگان انجام شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/49452
اخبار مرتبط

نظرات شما